przy okazji szukania BMW E46 natknąłem się na ciekawą i bardzo pomocną informację na temat rozpoznawania rodzaju skrzynia znajdującego się w konkretnym egzemplarzu.
Osoby będące w temacie na pewno wiedzą, że w E46 występowały równolegle dwa klasyczne automaty, jeden produkcji GM, drugi ZF. Wszystkie mają 5 biegów i są standardowymi przekładniami hydrokinetycznymi. Można przyjąć zasadę, że w sinikach benzynowych znajdziemy przekładnie ZF, a w diesla GM. Są jednak wyjątki dlatego polecam zajrzeć na stronę: BMW E46 skrzynia ZF czy GM?
Jeśli ostatnia litera to R - skrzynia jest produkcji GM, jeśli to Z - to skrzynia jest ZF.
Obie skrzynie mają dobra opinię wśród warsztatów wyspecjalizowanych w ASB. Podstawa bezawaryjnej i taniej eksploatacji to wymiana oleju na czas - producent nie podaje co ile km, ale można przyjąć, że w przypadku starszych egzemplarzy będzie to 30 tys km. Z uwagi na to, że skrzynie GM trafiały do diesli mających duże większe momenty obrotowe są one bardziej narażone na zużycie niż ZF w benzynach.
Jeśli pomogłem i uważasz ten materiał za wartościowy podlinkuj ten artykuł na forum lub dodaj komentarz.
Obie skrzynie mają dobra opinię wśród warsztatów wyspecjalizowanych w ASB. Podstawa bezawaryjnej i taniej eksploatacji to wymiana oleju na czas - producent nie podaje co ile km, ale można przyjąć, że w przypadku starszych egzemplarzy będzie to 30 tys km. Z uwagi na to, że skrzynie GM trafiały do diesli mających duże większe momenty obrotowe są one bardziej narażone na zużycie niż ZF w benzynach.
Jeśli pomogłem i uważasz ten materiał za wartościowy podlinkuj ten artykuł na forum lub dodaj komentarz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz