niedziela, 12 kwietnia 2020

Wpływ samochodów na zjawisko smogu w Polsce. Przykład z 2020 r.

Cześć,
z uwagi na to że w ostatnich tygodniach ruch samochodowy zdecydowanie się zmniejszył w mediach motoryzacyjnych i nie tylko powrócił temat smogu.  Jak słusznie dziennikarze motoryzacyjni zauważyli pomimo ruchu który spadł o ponad 50% smog w niektórych miejscach nie dość że nie zmniejszył się to osiągnął rekordowe poziomy.



Jest to zupełnie naturalne zjawisko jeśli zagłębimy sie w dane dotyczące skutków powstawania smogu w Polsce.  Najwięcej cząsteczek stałych PM10 i większych produkując gospodarstwa domowe które odpowiadają za połowę tej misji, następnie zużycie energii w przemyśle i dopiero na trzecim miejscu transport i na czwartym miejscu polskie elektrownie.


Przytoczę w tym miejscu fragment z artykuł: Nie ma aut na ulicach, jest smog... JAK TO MOZLIWE? AUTO SWIAT NR 15-16 | 6 KWIETNIA 2020
"O ile nowoczesny i sprawny diesel jest napedem emitujacym bardzo mało zanieczyszczen (kosztem w praktyce nie nizszej niz w przypadku starszych konstrukcji emisji CO2 – urzadzenia oczyszczajace spaliny powoduja wzrost zuzycia paliwa!), o tyle samochody z uszkodzonymi lub „stuningowanymi” układami oczyszczania spalin emituja nieracjonalnie duza ilosc czastek stałych, które widac gołym okiem. Mozna przyjac, ze jesli spaliny sa widoczne gołym okiem albo wyczuwalne, to z autem cos jest nie tak. Wyjatkiem sa najstarsze diesle, które z racji swojej konstrukcji musza „przydymiac”. Z drugiej strony duze czastki stałe PM10 i wieksze, emitowane przez starsze pojazdy, sa najmniej niebezpieczne dla zdrowia. Znacznie bardziej niebezpieczne sa drobne czastki stałe (PM2,5), które sa mniej widoczne, a emituja je nowsze auta wyposazone w bezposredni wtrysk paliwa."

 W nawiązaniu do informacji które podałem wyżej zamieszczam poniżej zrzut rozłożonego na części układu wydechowego do Mastera z 95 roku który obecnie remontujemy. To auto z silnikiem DIESLA 2.5 d SOFIM nie jest wyposażony w katalizator i faktycznie pod obciążeniem potrafi kopci na czarno. Natomiast nie jest to tak uciążliwe dla człowieka jak dym z wypalającego się DPF  lub auta z uszkodzonym układem wtryskowym z norma Euro 5 lub 6 - organoleptyczne doświadczamy tego na serwisie kiedy nie podłączymy wyciągu spalin...



To tyle ode mnie na dziś.
Pozdrawiam

Zapraszam na mój kanał na YouTube!
Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i Playlista z darmowymi dekoderami VIN: https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz