poniedziałek, 18 listopada 2019

Czyszczenie zaworów ssących "piaskowanie" w silnikach THP, FSI, N55, N54, N13, JTS

Witam,

dzisiejszy wpis będzie dotyczył bardzo popularnego problemu dotyczącego silników z bezpośrednim układem wtrysku benzyny który występuje między innymi w silnikach oznaczonych:  THP, FSI, N55, N54, N13, JTS a jest nim odkładanie się nagaru w układzie dolotowym.

Problem w dużym skrócie polega na tym, że olej który przedostaje się do układu dolotowego osadza się na zaworach oraz ściankach kolektora dolotowego zmniejszając tym samym przepływ powietrza co prowadzi do problemów z zachowaniem wzorcowej pożądanej przez sterownik silnika mieszanki paliwo/powietrze. Więcej na ten temat dowiedzie się po wysłuchaniu materiału:
Jak wyczyścić zawory w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa / How to clean the valves




Pewnie zadajecie sobie pytanie jak wyczyścić takie zawory? Czyszczenie tego przy użyciu samej chemii bez ingerencji mechanicznej nie daje pożądanych efektów. Ktokolwiek czyścił zawór EGR ten wie jak przepalony olej skutecznie przywiera do elementów silnika. W takim razie zostają nam sposoby mechaniczne, natomiast każdy chciałby żeby taka ingerencja nie wiązałaby się z kosztowna rozbiórką głowicy. Piaskowanie odpowiednim czyściwem wydaje się tutaj bardzo ciekawym i jak pokazują zamieszczone przykłady dość skutecznym sposobem.



Jedną z tego typu firm znalazłem tutaj: http://czyszczeniezaworow.pl/
Facebook chłopaków z serwisu Q service add power: https://www.facebook.com/addpowerserwis/
Panowie działają najprawdopodobniej na sprzęcie z tego linku: TUNAP 13400 Urządzenie do czyszczenia kanałów dolotowych oraz zaworów Koszt zakupu maszyny to 2400 zł brutto co jest małą i dużą kwotą w zależności od tego jaki serwis prowadzimy i jakich klientów mamy.

Oferta z OLX dotycząca czyszczenia zaworów ssących w silnikach THP, FSI.


Temat z roku na rok będzie dotyczył coraz większej ilości silników, poniżej lista, którą znalazłem na stronie: http://czyszczeniezaworow.pl/

Audi / VW / Seat / Skoda  TFSI, FSI, TSI
Alfa Romeo  1.9 JTS,  2.2 JTS
Lexus: 4GR-FSE i 3GR-FSE.  IS250, GS300
Citroen / Peugeot 1,2THP
PSA/BMW 1.6THP
  • Peugeot 207 CC / GT – 2006-obecnie
  • Peugeot 207 RC – 2006-2010
  • Peugeot 208 – 2012-obecnie
  • Peugeot 208 GTi – 2012-obecnie
  • Peugeot 308 / CC – 2007-obecnie
  • Peugeot 308 GTi – 2010-obecnie
  • Peugeot 508 – 2011-obecnie
  • Peugeot RCZ – 2010-obecnie
  • Peugeot 3008 – 2009-obecnie
  • Peugeot 5008 – 2009-obecnie
  • Citroen C4 – 2008-obecnie
  • Citroen C4 Picasso/Grand Picasso – 2009-obecnie
  • Citroen C5 – 2009-obecnie
  • Citroen DS3  – 2009-obecnie
  • Citroen DS3 Racing – EP6CDTS – 202 KM – 2010-obecnie
  • Citroen DS4 -2010-obecnie
  • Citroen DS5 – 2012-obecnie
MINI R55, R56, R57, R58, R59, R60, R61  Silniki 1.6 N14, N18, JCW:
  • MINI Cooper S – 2007-2010
  • MINI Clubman – 2007-2014
  • MINI Countryman – 2010-obecnie
  • MINI Paceman -2013-obecnie
  • MINI JCW (154 kW wersja silnika – używany tylko przez BMW) – 2007-2011
BMW Modele z silnikami N13, N20, N26, N43, N53, N54, N55.
BMW Modele z silnikiem N13:
  • F20 114i, 116i, 118i, 120i – 2011-obecnie
  • F30 316i, 320i – 2012-obecnie
BMW Modele z silnikami N54:
  • E90 Sedan 335i – 2007-2010
  • E91 Touring 335i – 2007-2010
  • E92 Coupé 335i – 2007-2010
  • E93 Convertible 335i – 2007–2010
  • E60 Sedan 535i – 2008–2010
  • E82 Coupé 135i – 2008–2010
  • E88 Convertible 135i – 2008–2010
  • E71 X6 xDrive35i – 2009–obecnie
  • F01 Sedan 740i – 2009–obecnie
  • E92 Coupé 335is – 2011–obecnie
  • E93 Convertible 335is – 2011–obecnie
BMW Modele z silnikami N55:
  • E92 335i Coupé – 2010-2013
  • E90 335i Sedan – 2010-2011
  • F07 535i GT -2009-obecnie
  • E82 135i – 2010-2012
  • E70 X5 xDrive 35i – 2010-2013
  • F25 X3 xDrive35i – 2010-obecnie
  • E84 X1 xDrive35i – 2013-obecnie
  • F10 535i – 2010-obecnie
  • F30 335i Sedan – 2012–obecnie
  • E72 X6 xDrive 35i – 2011–obecnie
  • F12 640i Coupé, Cabriolet 2011-obecnie
  • F12 640i Gran Coupé – 2012-obecnie
  • F20 M135i – 2012-obecnie
  • F01 740i/Li Sedan – 2012-obecnie
  • F31 335i Touring – 2012-obecnie
  • F34 335i GT – 2013-obecnie
  • US-Spec E82/E88 135is Coupe/Convertible – 2012-obecnie
Podsumowując temat sposób czyszczenia, który przedstawiłem wam w tym artukule jest dość skuteczny i mogę go polecić. Natomiast trzeba sie liczyć z tym, że nie rozwiązuje on tematu nagaru na stałe. Jest to związane z budową układu paliwowego, który nie obmywa zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem. Dygresja: Ciekawe czy jeśli zamontujemy LPG w układzie dolotowym to problem zniknie? Może ktoś sprawdzał to niech napisze w komentarzu.  Rozwiązaniem które przychodzi do głowy to najczęściej montaż Dodatkowy separator ODMY OLEJOWIEJ. CATCH OIL TANK. 

PS. Zapraszam do komentowania tego wpisu oraz na kanał na YouTube. W szczególności polecam serię w której za darmo rozkodowujemy fabrycznymi dekoderami VIN-y sbuskrybentów kanału. 

1 komentarz: