sobota, 7 września 2019

Daewoo Lublin III - czy warto kupić?

Witam,

w dzisiejszym materiale chciałbym zebrać najważniejsze informacje dotyczące Daewoo Lublin II, Daewoo Lublina III oraz Intrall Lublin 3mi. Dostawcze Lubliny są na polskich drogach od początku lat 90- tych, choć ich projekt sięga lat 80-tych, ale ze względu na brak kapitału został zrealizowany z blisko 10 letnim opóźnieniem. Wielka szkoda, ponieważ Lublin jako auto dostawcze mógł w tamtych latach osiągnąć ogromny sukces rynkowy z uwagi na dobry design, proste i trwałe rozwiązania techniczne oraz wytrzymałą budowę.

Daewoo Lublin dane techniczne wersji z dieslem które są zdecydowanie najpopularniejsze znajdziecie pod tym linkiem Daewoo Lublin II dane techniczne.
Nie ma tutaj niestety wersji silnikowej, która najbardziej mnie interesuje, mam tu na myśli silnik 2.2 16V produkcji GM a konkretnie Holdena, który trafiał do tego auta w latach 1997 - 2001 roku. Motor dysponował 117 KM i 178 Nm, podczas gdy dieslowska Andoria z tych samych czasów rozwijała zaledwie 90 KM i 195 Nm. Silnik oczywiście można zasilić LPG i tym samym w trasie spalanie 15 l LPG przyniesie nam koszt pokonania 100 km na poziomie około 30 zł brutto przy obecnych cenach gazu. 30 zł/100 km to wynik niedostępny dla żadnego współczesnego dostawczaka z dieslem tej wielkości i o podobnych parametrach transportowych.

Ciekawym przykładem zastosowania Lublina 3 z interesującym mnie silnikiem jest zabudowa dalekobieżna opisana w tym artykule: Lublin 3 z australijskim silnikiem benzynowym oraz dalekobieżną zabudową czeka na klienta 



Dane techniczne wskazują że gołe podwozie miało ładowność 1385 kg dla silnika diesla o oznaczeniu 4C90. Tyle znajdziemy w danych technicznych, natomiast internet pełen jest wpisów właścicieli którzy twierdzą, że autem regularnie wozili ładunki powyżej 2 ton. Lublin 3 opinie - na różnego typu forach ma ba bardzo różne (od dobrych po negatywne). Z uwagi na duże przeładowanie to nie ma się co dziwić, że łatwo znaleźć wpisy dotyczące uszkodzonego zawieszenia, układu kierowniczego czy zużytych skrzyń biegów. Na szczęście ceny części zamiennych nie przerażają i są dostępne pomimo że auto nie jest już w stałej produkcji w PL. Auto było kupowane bardzo często przez jednostki państwowe, samorządowe oraz prywatne firmy i rolników. Te auta bardzo często musiały bardzo ciężko pracować i być odporne na przeładowanie oraz niezaplanowane  wydłużenie w zakresie serwisów olejowych, wymiany filtrów czy też zmiany ON na tańszy zamiennik;) i jakoś jeździły. Myślę, że o sukcesie tego samochodu może świadczyć to że przez ponad 20 lat w ilości około 300 szt służyły dzielnie w firmie BODZIO.


Intrall Lublin 3mi - na zdjęciu ostatnia modernizacja Lublina, która odniosła komercyjny sukces.


Standardowo Lublin 3 wymiary w wersji skrzyniowej miał pakę długości 330 cm.
Szczegółowe dane techniczne, wymiary Lublin 3.
Na OlX znalazłem Lublina 3 z zabudową na 8 palet!



Komis sprzedający Lubliny 2  i Lubliny 3 po renowacji

Daewoo Lublin 2 autolaweta

Daewoo Lublin 3 pojazd specjalny


Części Daewoo Lublin - wyjątkowo dobre wrażenie z uwagi na wysoki poziom obsługi wywrł na mnie sklep GAZPARTS Paweł Łęcki 




Oferty sprzedaży Lublina obecnie najlepiej szukać na największych w PL portalach ogłoszeniowych.
Lublin 3 otomoto - oferty sprzedaży Daewoo Lublin
Lublin 3 olx - oferty sprzedaży pod marka Daewoo
Lublin III olx - oferty sprzedaży pod marką Lublin
Lublin 3 sprzedajemy - oferty sprzedaży pod marka Daewoo
Lublin II sprzedajemy - oferta sprzedaży pod marką Lublin

Ciekawe artykuły:
Z uwagi na to, że Lublin 3 był czasami rejestrowany jako pojazd specjalny to można dzięki temu skorzystać z sporej zniżki na OC. więcej info na ten temat: Rejestracja jako pojazd specjalny 


Pozdrawiam i zachęcam do komentowania,
Jarosław Tomczak

PS. W odpowiedzi na pytanie z tytułu tego wpisu - moim zdaniem warto jeśli cena jest atrakcyjna;)






1 komentarz: