czwartek, 9 lutego 2017

Po czym poznać dobry serwis samochodowy?

Witam,
poniżej kilka punktów na które warto zwrócić uwagę podczas wyboru serwisu dla naszego auta.



1. Ubezpieczenie OC warsztatu samochodowego.Takie ubezpieczenie zapewnia ochronę na wypadek zniszczenie auta podczas postoju w serwisie, jazdy próbnej. Większość małych warsztatów nie ma takich ubezpieczeń co w przypadku nagłego wypadku powoduje problem z wypłatą zadośćuczynienia.

2. Wywiad z właścicielem auta.
Warto zwrócić uwagę na to czy serwisant mechanik pyta o przeszłość samochodu. Co ostatnio było robione, od kiedy jesteśmy właścicielami, ile zrobiliśmy tym autem kilometrów, jak to auto nam się spisuje? Gdzie go do tej pory serwisowaliśmy, czy podejrzewamy co mogło spowodować awarię?

3. W jaki sposób wyznaczany jest termin naprawy? Czy można przyjechać z godziny na godzinę? Czy trzeba się umówić z wyprzedzeniem kilkudniowym na konkretny termin konkretną godzinę, ponieważ pozostałe terminy są zajęte warto?
Jeśli warsztat planuje swoją pracę to dobry znak wskazujący na to, że szanuje czas swoich klientów oraz musi dobrze zarządzać swoim, aby wywiązać się z swoich zapewnieniń.

4. Porządek w serwisie. Warto zajrzeć na stanowiska serwisowe jak w ich okolicy jest utrzymany porządek. Czy narzedzia są odkładane na miejsce?  W jakich warunkach pracują mechanicy?

5. Kosztorys.
Mechanik za każdym razem powinien nam sporządzić kosztorys w którym wymieni części które będą potrzebne do naprawy oraz zakres usługi wraz z kosztami - klarownie punkt po punkcie.

6. Zabezpieczenie wnętrza przed zabrudzeniem.Owinięcie kierownicy folią, założenie pokrowca, wrzucenie papierowego dywaniki na podłogę zajmuje kilka chwil, a zdecydowanie pomaga w zabezpieczenia auta przed pobrudzeniem w czasie naprawy. Takie działanie to podstawa natomiast świadczą o wysokiej kulturze oraz standardach panujących w serwisie.

7. Kontakt z klientem.Mechanik powinien zaznaczyć że wszelkie dodatkowe naprawdę które wynikną podczas demontażu, oględzin (np na podnośniku) samochodu będą zgłaszane bezpośrednio klientowi.

8. Zwrot zużytych części.W porządnym serwisie można liczyć że wszystkie wymontowane części będą nam zwrócone i włożone do auta. To nie znaczy że musimy je odbierać, natomiast mile widziane jest to żeby serwis pokazał nam że te części faktycznie zostały wymienione.

9.  Faktura VAT Za wykonaną usługę obowiązkowo każdy warsztat powinien wystawić rachunek, FV za wykonane usługi. Jeżeli takowego rachunku nie dostaniemy lub jest z nim problem to uciekamy z takiego miejsca jak najdalej ponieważ nie świadczy to najlepiej o uczciwości właściciela serwisu.

Pozdrawiam,


1 komentarz: