niedziela, 14 czerwca 2015

1.9 dci wymiana turbosprężarki - objawy uszkodzonej turbosprężarki, hamownia


Cześć,

dzięki za kliknięcie w ten materiał jest to druga część dotycząca naprawy i diagnostyki turbo w 1.9 dci 120 km – link do cz1 w opisie filmu. To tyle słowem wprowadzenia.

1.9 dci turbosprężarka regeneracja - cz1 objawy, diagnostyka, gwizdanie turbo 

Tak jak wspomniałem w pierwszej prezentacji tym autem dało się jeździć i w zasadzie większości kierowców to pewnie by wystarczyło. Dla mnie ten stan był nie do przyjęcia bo auto miało wyraźne braki w mocy. Z 1.9 dci miałem kontakt w różnych autach, a przez dłuższy czas w Meganie i ten motor zawsze robił dobrą robotę – auto było bardzo żwawe i mega elastycznie czego o tym konkretnym egzemplarzu nie można było powiedzieć.

Chciałbym tutaj zaznaczyć, że przed podjęciem decyzji o wymianie turbo zrobiłem diagnostykę komputerową Clipem oraz sprawdziłem układ dolotowy i wydechowy – nie stwierdziłem żadnych nieprawidłowości, więc wszystko wskazywało,  że problemem jest turbo. Bez diagnostyki nie wymieniajcie turbo mija się to z celem – czasami spadek mocy lub gwizdanie dochodzące z pod maski to problem pękniętej rury lub nieszczelnego intercolera.



Podczas badania na hamowni poznałem całą prawdę L Niestety potwierdziło się to co przypuszczałem auto ma kiepskie parametry. Ten silnik miał w serii 270 nm choć normą sa wynik dochodzące nawet do 290 przy około 2 tys obrotów na minutę. U mnie tak jak widzie maksymalnie był jedynie 250 i to przy 2400 obrotów na minutę



Zwróćcie uwagę jak te dwa wykresy się od siebie róznią – przy aucie nie było nic grzebane, a pomiary były przeprowadzane jeden po drugim – różnica jest widoczna na wykresach. Krótko mówiąc turbina żyła własnym życiem, szczególnie widać to w dolnym zakresie obrotów gdzie wykres najbardziej się rożni.


Aby zrozumieć jak wygląda pomiar w przypadku zdrowego silnika zał na koniec wynik dla CLIO II 1.5 dci seria 68 km a rezultat w tym przypadku  bardzo miły.

Pozdrawiam i do zobaczenia w cz3.

Link do filmu na YouTube:
1.9 dci wymiana turbosprężarki - objawy uszkodzonej turbosprężarki, hamownia. 

1 komentarz:

  1. Czasami wystarczy regeneracja ale jak widać w tym przypadku może być inaczej

    OdpowiedzUsuń