niedziela, 22 marca 2015

Wymiana alternatora Renault Clio III FL 1.5 dci 65 km


Witam,

w sobote wymienialismy alternator w Clio III po lifcie.
Na zegarach świecił się komunikat z kontrolka  braku ładowania, po podpieciu mienika
potwierdził sie problem - akumulator nie był ładowany (napiecie było w granicach 12V i stało w miejscu nie reagowało na zmainy obrotów silnika). Pasek osprzetu był dobrze naciągniety, alternator był wpiety w instalację - podjąłem decyzje o wymianie alternatora, najszybszym i najtanszym rozwiązaniem był zakup używanego.

Koszt używanego alternatora z gwarancją rozruchową to 200 zł. W moim przypadku cześć pochodziła od Clio III 1.5 dci z 2007 roku, a wiec jeszcze przed liftem. Pomimo, że było słychać łożysko w alternatorze zdecydowałem się na zakup - po montażu i odpaleniu silnika nie stwierdziliśmy  niepokojacego dzwieku. Finał oczywiście jest taki, że akumulator jest ładowany, usterka usunięta.

Poniżej zamieszczam zdjecia z naprawy. Wymiana zajeła nam około 3 h - oczywiście można to teraz zrobić szybciej;)

Ja kupowałem alternator na miejscu i miałem oryginał do porównania, natomiast czesto bedziesz zmuszony zamówic go przez Internet,
wtedy warto znać:
- szerokość paska osprzetu
- rozstaw śrub mocujących
- rodzaj wtyczki
- parametry alternatora







Sam demontaż wyglądał tak:


- nie udało nam sie wyjąć alternatora bez odkręcania pasa przedniego, po odchyleniu alternator wychodzi bez problemu.

- trzeba odkręcić filtr paliwa  inaczej nie ma się dostępu do napinacza, z góry nie dało rady ruszyć śruby

- górą bedzie wyciągany alternator, trzeba przygotować miejsce

- do odkrecenia mamy rury z dolotu, kluczyk nasadowy 7


- poluzowanie napinacza

- alternator jest przykręcony na 2 długie śruby 10

To tyle na dziś, jesli masz jakies pytania pisz w komentarzach.



















2 komentarze:

  1. Witam . Czy mógł bym mi Pan podpowiedzieć jak mniej więcej wymienić pasek na alternatorze w R Clio 3 . Z góry dziękuję .

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    Jak sprawuje się alternator po wymianie? Może to nie łożysko było słychać lecz szczotki ślizgające się po pierścieniach wirnika?
    Ja dziś też montowałem altek w silniku 1.5dci po wymianie sprzęgiełka i też coś tam było słychać. Przebieg: 104 tyś km. Jeszcze zostało mi tylko próbę zrobić ale nie miałem kluczyków ze sobą..

    OdpowiedzUsuń