niedziela, 22 marca 2015

Renault Clio III 3 1.5 dci 65 km - koszt serwisu (rozrząd, oleje, filtry)

Witam,

często w pisanych do mnie wiadomościach pytacie  co warto zrobić po zakupie auta.
Co wymienić zawczasu, co sprawdzic, ile to bedzie kosztowało, czym grozi brak wymiany?

Temat jest bardzo obszerny, dlatego zajmę się nim w osobnym artykule w którym w kilku punktach przedstawię w jakim soposób ja przygotowuje auto do ekspoloatacji po zakupie.



Dzisiaj na przykładzie Renault Clio III 1.5 dci 65 km w którego zakupie pomagałem opiszę ile kosztuje w przybliżeniu serwis auta po zakupie. Auto było sprowadzone z Francji z przebiegiem około 140 tys km (oczywiscie wszystko zostało zweryfikowane i sprawdzone), dlatego do wykonania mamy duzy serwis.



Lista zakupów:
- kompletny rozrząd z pompą wody (275 zł) INNA, DOLZ
- pasek osprzętu z rolka prowadzącą (90 zł) CONTINETAL, CAFFARO
- zestaw  filtrów olej/powietrze/klima/paliwo  (200 zł)    MANN FILTER
- olej pełen syntetyk 5W40 (120 zł) MOTUL
- płyn chłodniczy 6 L ( 50 zł)
- środek do czyszczenia wtrysków 1 opak (40 zł) Liqui Moly
- ceramizer do silnika 1 opak (69 zł) Liqui Moly
RAZEM koszt części wyniesie 844 zł 



W przyszłym tygodniu postaram się podjechać na hamownię i wykonać dokładne pomiary mocy i momentu obrotowego. Będzie również artykuł oraz materiał filmowy z testu spalania.



3 komentarze:

  1. Hej,

    powiedz jak sprawował się Ceramizer w tym autku? Sam kiedyś użyłem i się spisał co prawda. Jednak użyłem do starszego silnika i nie było to Liqui Moly tylko z ceramizer.pl.
    z góry dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,

    nie leje ceramizera dlatego, ze mam problem z silnikiem tylko dlatego aby ich uniknać. W Renaut problemem są przeglądy olejowe realizowane co 30/20 tys km - to za dużo. Jakośc panewek i rozwiązanie całego układu smarowania również mogła byc lepsza, ale stosując wymiane co 15 tys km i lejąc 5W40 problem nie powinien wystapić - ceramizery to dobre zabezpieczenie na wszelki wypadek.

    Jesli auto bez oleju moze pokonać xxx km to nie ma lepszego potwierdzenia na skutecznośc tego środka, ale nie zastapi on donrego w pełni syntetycznego oleju z wysokiej jakosci filtrami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam kupic książkę typu sam naprawiam tam będzie opisane jak wymienić pasek. Ja niestety ale nie mam za duzo czasu aby się rozpisywać na każdy temat.

    OdpowiedzUsuń