niedziela, 18 stycznia 2015

Renault Megane II 1.6 16 V spalanie

Witam,

dzisiejszy artykuł bedzie na temat spalania w Renault Megane II 1.6 16V.
Jest to chyba najlepsze zródło napedu, jeśli chodzi o silniki beznyznowe stanowi optimum pomiedzy silnikiem 1.4 oraz 2.0. Silnik ma 115 km jest połaczony z 5 biegowa skrzynią manualną.

Auto podczas testu jezdziło na oryginalnych kołach aluminowych Renault, parametry opony to 205/55 16 cali. Samochód w żaden spoób nie był przygotowany do testu, wyniki uzyskane są z pewnością jeszcze do poprawienia.



Średnie spalanie:
w mieście to około 9 l/100km
mieszane to okoł 7,7 l/100 km
w trasie to około 6,2 l/100 km

Zapraszam do zapoznania się z filmem na Youtube:
Spalanie Renault Megane II 1.6 16V - ile pali Megane 2 w benzynie?

Jeśli szukasz więcej informacji o tym aucie polecam pozostałe artykuły z tego bloga:
Sprawdzanie VIN Renault - sprawdzanie przebiegu, historia serwisowa. ASO Serwis Renault

4 komentarze:

  1. Hej, mam dokładnie taki sam model, ale mój spala około 10 l w mieście... dopiero go kupiłem niedawno i jeszcze nie odkryłem co powoduje tak duże spalanie. Dodatkowo nie mam opcji chwilowego spalania, czy to zależy od oprogramowania (moje zaczyna się od 8.) Dodam, że jest to anglik. Dodatkowo gaśnie po postoju gdy jest wilgotno na zewnątrz, ale po nagrzaniu pali od strzała. Masz jakieś pomysły jak zaradzić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      w sprawie spalania przyczyn może byc masa:
      zbyt niskie cisnienie w oponach
      zabrudzona przepustnica
      uszkodzona sonda lambda

      Problem z gasnięciem to może być:
      - uszkodzony czujnik wałka rozrzadu
      - sonda lambda
      - czujnik zmiennych faz rozrządu

      Generalnie jest masa mozliwych przyczyn. Takie usterki zaczyna sie od sprawdzenia rzeczy banalnych i
      w trakcie przechodząc do coraz trudniejszych. Unikaj wymieniania elementu po elemencie, diagnozuj auto
      wyjdze zdecydowanie taniej;)

      Usuń
    2. Witaj,
      Posiadam Megane II 1.6 16V i mam następujący problem, a raczej zestaw problemów.
      Z moją megi bywa tak, że od czasu do czasu lubi sobie "pozamulać", czyli zwyczajnie czuć, że traci ona jakby dynamikę. Kolejnym problemem jest również to, że na jałowym biegu lubi często bujać samochodem, podobnie jakby wypadał zapłon na którymś z cylindrów. Błędów nie mam żadnych, nie świeci się kontrolka check engine. Auto zdiagnozowałem ELM 327, brak błędów silnika, brak błędów wypadania zapłonu. Dodatkowo, przy zwykłej jeździe miejskiej bez żadnych szaleństw nie chce zejść poniżej 10,6l\100km. Zauważyłem również, że czasami spaliny wyjątkowo mocno śmierdzą siarką. Nie za bardzo wiem od czego zacząć ponieważ komputer nie podaje żadnych błędów o usterkach. Cewki posprawdzałem, żadna nie wygląda na uszkodzoną. Mam dwie Beru, jedną Valeo i jedną jakąś turecką. KZFR wymienione razem z rozrządem 22tys. km temu. Obecny przebieg 177tys.

      Usuń
    3. Za problemy z obrotami może odpowiadać wiele czyników czesto jest to:
      - sonda lambda
      - czujnik wałka rozrzadu, luzna kostka
      - uszkodzona przepustnica (dostające się lewe powietrze sprawdź uszczelkę)

      Z takimi przyczynami ja sie spotkałem. Najłatwiej jest sprawdzic sądy podłączajac sprzet do diagnostyki i obserwując ich parametry.

      Usuń