niedziela, 24 sierpnia 2014

Hands Free naprawa - usterki, koszty. W jaki sposób naprawić, przyczyna problemu, diagnostyka.

Witam,

system  Hands Free to w przełożeniu na polski bez kluczykowy dostep do auta. Wystarczy, że kartę masz w kieszeni, a samochód sam się otworzy oraz po przyciśnięcia przycisku START/STOP również odpali.

System w wielu egzemplarzach nie sprawia problemów, natomiast jeśli już coś się zepsuje to naprawa nie musi być droga. Problem polega na tym, że mało kto potrafi fachowo podejść do tematu i zlikwidować przyczynę usterki.



System składa się z:
- karty
- zestawu anten
- czujników podczerwieni
- mikro przełączników "switchy"

Jeśli coś pominąłem to przepraszam, proszę o uzupełnienie w komentarzach.

Jak właściwie powinien działać Hands Free?
Aby otworzyć samochód wystarczy mieć kartę w kieszeni. Po włożeniu dłoni za klamkę,
czujnik podczerwieni odryglowuje zamki. Następnie klikamy START i jedziemy.

W przypadku regulowania , zamykamy drzwi przyciskami na klamce ( pod przyciskiem są mikro przełączniki) lub z tyłu klapy w logo Renault.

Po czym rozpoznać auto z Hands Free?
W autach z systemem Hands Free mamy guziki w klamkach.

Najczęstsze usterki Hands Free?
- awarie mikro przełączników (są połączone - pada jeden i cała strona auta nie działa)
- awarie czujników podczerwieni (auto się nie otwiera położeniu reki za klamkę)
- awarię anten (komputer nie widzi karty)

Objawy awarii Hands Free:
- mikro przełaćznik - nie można zamknąć auta guzikiem w klamce, brak charakterystycznego kliknięcia
- czujnik podczerwieni - musimy pociągnąć za klamkę dwa razy aby odryglować zamki (nie są połączone)
- antena - samochodu nie otworzymy z tej strony gdzie jest awaria (sprawdź CLIP-em, która jest do wymiany)

Przyczyny:
- głównie wilgoć oraz w konsekwencji rdza oraz problem z zaśniedzeniem masy
- czujnik podczerwieni w tylnych drzwiach zalewa często woda
- mikro przełączniki, problem z masą, zły montaż, zużycie

Koszty naprawy nie są wielkie i zaczynają się od kilku złotych przy przyciskach w klamce (nowe) do kilkudziesięciu złotych za czujnik podczerwieni lub antenę (uzywane). Najczęściej sama robocizna kosztuje dość dożo bo wymaga wiedzy oraz sprawności w dojściu oraz wymianie uszkodzonego układu.

W internecie jest masę postów i wpisów na temat Hands Free - natomiast większość to tylko prośba o pomoc lub mało konkretne porady. Poniżej zamieszam  fragment z forum, który zdecydowanie warto przeczytać:




Po kliknięciu obrazki się powiększą materiał pochodzi z forum Renault Megane.










6 komentarzy:

  1. Ooooo, jestem już cytowany przez blogerów. :)
    PS. Bardzo ciekawy blog.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodaję brakujący link do źródła: http://megane.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. W espace IV nie ma guziczków w klamce a jest system Hands Free, W nowszych modelach renault to fakt w klamkach widziałem małe przyciski do otwierania drzwi, ale znajac zycie i czestotliwosc uzywania klamek bedzie to pierwsza rzecz która bedzie sie psuła

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie czeka poważniejsza naprawa, bo prawdopodobnie tylna belka do wymiany (przynajmniej tak twierdzi mój teść). Szukam aktualnie jakiegoś sprawdzonego warsztatu we Wrocławiu, który się zajmuje takimi naprawami w renault. Co Panowie powiedzą na przykład o tym - zobacz? Zna ktoś może?

    OdpowiedzUsuń