Wszystkie informacje o naprawach, serwisach, każdej wykręconej śrubce znajdziemy w serwisie gdzie ta naprawa była wykonana - dlatego warto zapytać sprzedawcę gdzie auto było serwisowane, ewentualnie po adresie zamieszkania właściciela obdzwonić najbliższe serwisy i zapytać czy mają informacje o naszym aucie. W dowolnym serwisie Peugeota sprawdzisz jedynie naprawy gwarancyjne auta , sprzyja to oczywiście oszustom którzy skręcają liczniki samochodowe i w ten sposób naciągają nieświadomych klientów. Niestety serwisy w Polsce nie pomagają w demaskowaniu nieuczciwych praktyk i w ten sposób chronią oszustów. Wiele informacji można zdobyć nieoficjalnymi źródłami i w ten sposób uniknąć rozczarowania - o tym jak to zrobić w dalszej części artykułu.
Jeśli auto ma książkę serwisową to sprawdźmy ją pod kątem oryginalności. Podstawowe czynności które powinniśmy wykonać przy przeglądaniu ks. serwisowej to:
- sprawdzenie daty wydruku książki, musi być starsza niż data produkcji auta
- dokładne przejrzenie książki i zweryfikowanie czy nie brakuje niektórych stron np. ostaniach przeglądów
- sprawdzenie czy w książce jest uzupełniona pierwsza strona, wykonany przegląd zerowy
- weryfikacja pieczątek oraz charakteru pisma (dane każdego serwisu zweryfikujesz w Googlach)
- jeśli auto było sprowadzone z zagranicy i jest już zarejestrowane w PL - poproś o skany dokumentów z zagranicy potwierdź kraj pochodzenia (zdarzają się przypadki aut zarejestrowanych w PL sprowadzonych z Francji, które mają niemieckie książki serwisowe i rzekomo zostały z stamtąd sprowadzone)
UWAGA - w zdecydowanej większości handlarze wyrzucają książki do kosza, ponieważ auto bez jakiejkolwiek dokumentacji trudniej sprawdzić niż zweryfikować podrabianą ks. serwisową - liczą na lenistwo i często bezradność kupujących którzy nie będą dociekać przeszłości auta. Polska to jeden z najtrudniejszych rynków do zakupu auta używanego, na rynku jest masa oszustów, a ceny nie są wyznacznikiem jakości. Chcesz kopić sam dobre auto, musisz się uzbroić w wiedzę oraz odpowiednie narzędzia.
- sprawdzenie daty wydruku książki, musi być starsza niż data produkcji auta
- dokładne przejrzenie książki i zweryfikowanie czy nie brakuje niektórych stron np. ostaniach przeglądów
- sprawdzenie czy w książce jest uzupełniona pierwsza strona, wykonany przegląd zerowy
- weryfikacja pieczątek oraz charakteru pisma (dane każdego serwisu zweryfikujesz w Googlach)
- jeśli auto było sprowadzone z zagranicy i jest już zarejestrowane w PL - poproś o skany dokumentów z zagranicy potwierdź kraj pochodzenia (zdarzają się przypadki aut zarejestrowanych w PL sprowadzonych z Francji, które mają niemieckie książki serwisowe i rzekomo zostały z stamtąd sprowadzone)
UWAGA - w zdecydowanej większości handlarze wyrzucają książki do kosza, ponieważ auto bez jakiejkolwiek dokumentacji trudniej sprawdzić niż zweryfikować podrabianą ks. serwisową - liczą na lenistwo i często bezradność kupujących którzy nie będą dociekać przeszłości auta. Polska to jeden z najtrudniejszych rynków do zakupu auta używanego, na rynku jest masa oszustów, a ceny nie są wyznacznikiem jakości. Chcesz kopić sam dobre auto, musisz się uzbroić w wiedzę oraz odpowiednie narzędzia.
Na koniec zostawiłem konkrety, informacje które pomogą wam w 100% zdemaskować większość oszustw oraz matactw popełnianych przez nieuczciwych handlarzy samochodów. Aby zweryfikować przeszłość auta sprowadzonego z zagranicy potrzebujemy podstawowych informacji związanych z autem. Wszystkie te dane są zamieszczone w dowodzie rejestracyjnym auta - poprośmy sprzedawcę o przesłanie skanu dokumentów, ewentualnie o zrobienie zdjęcia. Dzięki temu będziemy wiedzieli:
- kto był właścicielem auta, czy był to pierwszy właściciel, jak długa użytkował pojazd
- poznamy adres zamieszkania właściciela
- zweryfikujemy dane dotyczące numeru VIN, silnika, roku produkcji (10 pole w VIN) itp.
Jeśli auto jest już zarejestrowane w PL, poproś o skany tłumaczeń dowodu rejestracyjnego sprzedawcę, pierwszy właściciel zawsze je zatrzymuje. Jeśli sprzedawca nie zna historii serwisowej auta to jego wartość jest dużo niższa niż średnia wynikająca z tabeli rynkowej (dopóki jej nie zweryfikujemy) - jest dużo większe prawdopodobieństwo, że trafisz na trupa niż na okazję. Pamiętaj - Przebieg Auta można bardzo łatwo zmienić, a kosmetyką zatuszować zużycie samochodu - naprawę blacharko lakierniczą wykryjesz miernikiem za 10 zł, historię auta możesz sprawdzić sam będąc dobrze zorganizowany oraz mając odpowiednią wiedzę.
Z doświadczenia podczas sprawdzania samochodów, które sam kupowałem lub weryfikowałem ich przeszłość zagranicą wynika, że w 99% przypadków jesteśmy wstanie wykryć oszustwa polegające na skręcaniu liczników, naprawach powypadkowych o których nie informował sprzedawca - zagranicą sprawa przeszłości auta nie jest tajemnicą, jeśli auto było uszkodzone ostatni właściciel Niemiec, czy Francuz o tym powie, podobnie jest z przebiegiem - uczciwie sprzedali auto polskiemu handlarzowi, nie mają powodu żeby cokolwiek ukrywać.
Z doświadczenia podczas sprawdzania samochodów, które sam kupowałem lub weryfikowałem ich przeszłość zagranicą wynika, że w 99% przypadków jesteśmy wstanie wykryć oszustwa polegające na skręcaniu liczników, naprawach powypadkowych o których nie informował sprzedawca - zagranicą sprawa przeszłości auta nie jest tajemnicą, jeśli auto było uszkodzone ostatni właściciel Niemiec, czy Francuz o tym powie, podobnie jest z przebiegiem - uczciwie sprzedali auto polskiemu handlarzowi, nie mają powodu żeby cokolwiek ukrywać.
Jeśli szukasz pomocy w sprawdzeniu historii auta, przebiegu, Peugeota lub innej marki postaram się pomóc. Mówię po niemiecku oraz francusku, kontaktuje się z belgijskimi, francuskimi oraz niemieckimi czy austriackimi serwisami oraz właścicielami aut. Koszt sprawdzenia jest niewielki, a uzyskane informacje często bezcenne. Moje dane kontaktowe, zadzwoń i dopytaj o szczegóły: Jarek Tomczak, tel. kom. 693 582 120 mail j.tomczak21@gmail.com
Opinie moich klientów: http://warsztatvw.blogspot.com/2013/07/sprawdzanie-historii-przebiegu-auta-z.html
Opinie moich klientów: http://warsztatvw.blogspot.com/2013/07/sprawdzanie-historii-przebiegu-auta-z.html
Polecane artykuły:
Sprawdzanie VIN Renault - sprawdzanie przebiegu, historia serwisowa. ASO Serwis Renault
Sprawdzanie VIN Renault - sprawdzanie przebiegu, historia serwisowa. ASO Serwis Renault
Kolego 10-ta cyfra w nr vin nie zawsze oznacza rok produkcji. A na pewno nie sprawdza się twoja teoria w Renault i dostawczych Peugeotach.
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis. pozdrawiam
OdpowiedzUsuń