czwartek, 3 grudnia 2020

Pasek rozrządu w oleju. 1.0 EcoBoost, 1.2 PureTech.

 Witam,

dzisiaj krótki materiał dotyczący pasków rozrządu pracujących w oleju. Zasada jego działania jest taka sama jak zwykłego paska, różnica sprowadza się do tego że pod pokrywą rozrządu pojawia się olej, który smaruje nasz pasek. Poniżej znajdziecie plusy oraz minusy tego rozwiązania.

pasek w oleju 1.2 pureTech

Plusy:
- tańszy montaż i jak zakupu potrzebnych cześć względem łańcuszka rozrządu
- w teorii jego interwały wymiany są bardzo długie (np. 1.0 Ecoboost nawet 10 lat i 240 tys km)
- redukcja masy oraz hałasu względem łańcucha

Minusy:
- droższy montaż względem standardowego paska rozrządu
- możliwość wycieków z osłony rozrządu przy nieprawidłowym montażu
- brak wiedzy mechaników na temat jego istnienia w silniku (np. napęd pompy oleju w 1.8 TDCI czy też 2.0 TDI realizowany jest takim paskiem, zaniechanie jego obsługi prowadzi do uszkodzenia silnika)
- problemy jakościowe nowego rozwiązania (np. 1.2 PureTech pasek się łuszczył i zatykał kanały olejowe)
- jakość oleju ma wpływ na zużycie paska w tej technologii

Pozdrawiam,
Jarek

Zapraszam na mój kanał na YouTube!
Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko: Playlista z darmowymi dekoderami VIN: https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph
Kontakt mail: j.tomczak21(małpka)gmail.com







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz