czwartek, 23 stycznia 2020

Wady, usterki skrzynia MCP półautomatyczna Citroen Peugeot

Witam, dzisiaj prezentuje na kanale materiał pod tytułem: Wady, usterki skrzynia MCP półautomatyczna Citroen Peugeot. Dla osób, które nie interesują się bliżej francuska motoryzacją, koncern PSA przez wiele lat oferował swoim klientom półautomatyczną skrzynie biegów, zwaną MCP - za projekt w dużym zakresie było odpowiedzialne Magneti Marelli, natomiast ciekawostka polega na tym, że podobne rozwiązania opracowane dla Fiata sporo się różnią od tych stosowanych w PSA. Nie wchodząc w szczegóły konstrukcyjne, przejdźmy do do tematu tego filmu. Link do materiału na YouTube. Wady, usterki skrzynia MCP półautomatyczna Citroen Peugeot 


Skrzynia oprócz wielu zalet (o tym zrobię osobny materiał) ma również wady z którymi bardzo wielu kierowców zmaga się się przez dłuższy czas trafiając od jednego mechanika do kolejnego i tym samym generując spore koszty obsługi serwisowej. Największym błędem z którym się spotykamy podczas serwisu tej skrzyni to brak jakiejkolwiek wymiany oleju w tej przekładni. Z naszych doświadczeń wynika, że optymalny interwał zmiany oleju w skrzyni to max 60 tys km. Natomiast jeśli kupujemy auto używane to polecamy taka wymianę z płukaniem skrzyni powtórzyć po przebiegu 1000 km, wcześniej oceniając stan oleju. Stary zużyty olej doprowadza do zużycia łożysk w wyniku czego skrzynia zaczyna głośno pracować oraz może przyczynić się do uszkodzenia kół zębatych w wyniku czego skrzynia bedzie miała problem z prawidłową zmianą przełożeń oraz z odczytem prędkości. Za większość problemów w tej skrzyni odpowiada zużyty mechanizm sprzęgła i koła dwumasowego, błąd z którym się najczęściej spotykamy to brak jakiejkolwiek adaptacji po wymianie, która prowadzi do niepoprawnej pracy skrzyni. D można wspomnieć o błedach związanych z wymiana zestawu sprzęgła oraz awariami sterownika skrzyni lub instalacji. W dużym skrócie bliżej tej skrzyni do tradycyjnego manuala niż do hydrokinetycznej skrzyni z konwerterem. Mix w przypadku produktu jakim jest skrzynia półautomatyczna czyli inaczej manual z dołożonym robotem sprawia, że zużycie sprzęgła lub mechaniczne zużycie zestawu kół zębatych, wałków, które w tradycyjnej skrzyni jest mało odczuwalne dla elektronika sterującej pracą skrzyni prowadzi to problemów z stabilna pracą. Jesli masz jakieś pytania w temacie tej skrzyni, zapraszam do kontaktu. Kontakt mail: j.tomczak21(małpka)gmail.com http://warsztatvw.blogspot.com http://autazfrancji.blogspot.com/ https://www.facebook.com/Jaros%C5%82aw-Tomczak-100538087965480 Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i. Playlista z darmowymi dekoderami VIN: https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph Masz jakieś pytania/pomysły/prośby? Pisz śmiało! #skrzynia_MCP, #błedy_skrzynia_MCP, #regeneracja_skrzyni_MCP

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz