niedziela, 4 lutego 2018

Wyciągarka na hak, mobilna wyciągarka

Witam,
już od pewnego czasu myślę o wyposażenie busów w wyciągarki. Natomiast z uwagi na to że rzadko kiedy wykorzystuje się te auto do przewozu samochodów w firmie nie chciałbym takiej wyposażenia montować na stałe tylko jako uzupełnienie w awaryjnych sytuacjach.

Na rynku można spotkać przenośne wyciągarki które montujemy na haku do auta. Taką wyciągarkę widzicie poniżej jest to Wyciągarka DWP 5000 chyba najmocniejsza wyciągarka w ofercie która pomoże nam wciągnąć auto o wadze  2200 kg.


 Szukając informacji o wyciągarce dowiedziałem się o tym że wartość która podana jest jako maksymalny uciąg jest to uciąg na samym początku i z każdym nawinięcie się liny na wałek ten uciąg maleje. Wartość 2200 kg może być niewystarczająca dla większych samochodów.  Taki porządny standard w przypadku najazdów to wyciągarki o sile około 3500 kg. Poniżej przykład.


Pojawia się zatem kwestia jak w takim razie taką tradycyjną wciągarkę zamocować w busie z możliwością szybkiego demontażu?  Wydaje mi się że dosyć ciekawym sposobem jestem montaż dodatkowego haku. Na nim przymocujemy zaczep na hak (przykłady poniżej) do  którego przymocujemy płytę z wyciągarką.






Mam nadzieje, że uda mi się skompletowanie takiego zestawu z którego będę mógł wam zdać relację
z pracy w akcji. Pozdrawiam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz