Witam
w dzisiejszym wpisie chciałbym wam przekazać kilka wartościowych informacji dotyczących układu chłodzenia.
1.Termostat jeśli jest ciągle otwarty mamy do czynienia z niedogrzaniem silnika można to w łatwy sposób zdiagnozować. Po odpaleniu silnika rura układu chłodzenia wpadająca do chłodnicy dość szybko się nagrzewa. W przypadku termostatu zamkniętego lub półotwartego w czasie jazdy w korkach bądź bardzo dynamicznego "deptania pedału gazu" możemy mieć problem z przegrzewający się silnikiem. W przypadku nowoczesnych silników turbodoładowanych mamy coraz częściej do czynienia z elektrozaworami które zastępują termostaty.
2. Pompa wody jest bardzo często źródłem wycieków warto ją wymieniać regularnie w przypadku wymiany rozrządu szczególnie kiedy wirnik pompy jest wykonany z plastiku należy pilnować jego regularnej wymiany ponieważ jeżeli taki wirnik nam się rozpadnie narobi nam bardzo dużego bałaganu w silniku.
3. Wentylator w zależności od zastosowanej technologii: w starszych autach raczej będzie to sprzęgło wiskotyczne, w nowszych najczęściej napędzany silnikiem elektrycznym. Wentylator może mieć nawet 4 biegi, warto oddać do kontroli mechanikowi, elektrykowi czy wszystkie biegi w tym wentylatorze chodzą. Jeżeli wentylator nie działa wystarczająco wydajnie bedzie to prowadzić do przegrzewania się silnika.
4. Chłodnica to element dosyć delikatny i strategiczny dla całego układu chłodzenia. Może zostać uszkodzony mechanicznie od zewnątrz bądź poprzez stosowanie nieodpowiedniego płynu chłodniczego zostać przytkana od środka.
5. Nagrzewnica jest to chłodnica znajdujące się w kabinie auta ogrzewający powietrze wpadające do środka auta. Takie uszkodzone chłodnice mogą przeciekać bądź prowadzić do zapowietrzenie układu.
6. Korek zbiorniczka wyrównawczego jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie.
Pozdrawiam,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz