niedziela, 21 maja 2017

Hybryda od Toyoty z LPG - czy to jest możliwe?

Witam,

hybryda z LPG to może brzmieć trochę dziwnie, ale jeśli zagłębimy się w szczegóły to ma to faktycznie sens.

Temat dotyczy Toyoty, która jest największym producentem tego typu auta obecnie na świecie.

Mechanicy specjalizują się w montażu instalacji LPG  zapewniają że z technicznego punktu widzenia LPG w hybrydzie nie jest żadnym wyzwaniem - przynajmniej jeśli chodzi o Toyoty.



Japoński producent w swoich hybrydach stosuje silnik benzynowy czterocylindrowy z hydrauliczną kompensują luzu zaworowego, wyjątkowo trwałą konstrukcją i pośrednim wtryskiem benzyny Instalacji nie przeszkadza, że jednostka pracuje w cyklu Atkinsona nie jest żadną przeszkodą dla sterownika instalacji żadnych kłopotów nie sprawia także to że benzynowy silnik hybrydy bez przerwy się włącza i wyłącza na przemian z silnikiem elektrycznym.  Konstruktorzy instalacji już dawno przerabiali ten temat przy okazji opracowywania systemów do konwersji aut wyposażonych w system start-stop.

Pewnym minusem takiej hybrydy jest charakterystyczne psykanie z zaworu bezpieczeństwa w momencie kiedy auto przełącza się z silnika elektrycznego na benzynowe. Użytkownicy takich aut najczęściej taksówkarze dodatkowo wytłumiające bagażnika,


Nieoficjalnych badanie producentów instalacji potwierdzają że silników benzynowe w hybrydach której jeżdżą w mieście są znacznie mniej obciążony termicznie niż w zwykłych samochodach więc ryzyko wypalanie gniazd zerowych jest minimalny. Gdy ktoś jeździ wyłącznie autostradami gdzie pracuje tylko silnik spalinowy wskazany jest montaż lubryfikatora ale w praktyce nikt nie kupuje w Polsce hybrydy aby jeździć nią po autostradzie.

Zużycie w mieście wynosi około 7 ,5 litra gazu co przy cenie LPG około 2 zł/l  daje koszt około 16 15 zł za 100 km - co jest świetnym wynikiem.

Pozdrawiam,


2 komentarze:

  1. Jak dla mnie to całkiem ciekawa opcja. Przy LPG nawet koszty jazdy na silniku spalinowym będą znikome, a o to przecież chodzi żeby jeździć tanio.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze mówiąc jakoś sobie tego nie wyobrażam. No ale nie takie instalacje LPG już się widziało :) Sam pomysł jest naprawdę dobry, bo tak jak piszesz 15 zł / 100 km samochodem to już jest bardzo bardzo niska cena.

    OdpowiedzUsuń