Dzisiaj wpis na temat nowoczesnych, ekologiczny olejów, które mogą doprowadzić silnik w twoim kilkunastoletnim aucie do awarii. Informacje zaczerpnięte z Auto Świat NR19/2017.
Nowe silniki Diesla,żeby spełnić wyśrubowane normy emisji spalin muszą być wyposażone w układy do ich oczyszczania - zmniejszające emisję tlenków azotu. Niestety większość tych proekologicznych wynalazków ma pewną wadę - źle znoszą kontakt ze związkami między innymi siarki i fosforu. Te substancje skracają żywotność układów oczyszczania spalin, ale jednocześnie są najlepszymi dodatkami przeciw zużyciu.
Powstałe wraz z pierwszymi DPF-ami oleje LOW i MEDIUM SAPS o obniżonej zawartości siarki fosforu i popiołów siarczanowych, czyli tego co kiedyś poprawiało właściwości ochronne. Producenci olejów starają się je zastąpić jakimiś innymi substancjami, ale nie są one póki co tak samo skuteczne.
W przypadku najnowszych silników problem nie jest tak duży ponieważ mają wydajniejsze pompy oleju oraz elementy silnika wykonane z innych materiałów które nie wymagają aż tak skutecznego smarowania. Dla starszych silników używanie takie oleju to to duży problem - jeśli macie auto bez DPF a nie kupujcie olejów do aut DPF-am! Na etykiecie mają podaną normę ACEA C1-C5. Poniżej tabelka z Auto Swat która wszystko wyjaśnia.
Pozdrawiam,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz