niedziela, 23 kwietnia 2017

Dobór instalacji LPG - na co zwrócić uwagę.

Witam,

Dzisiaj artykuł dotyczący instalacji LPG, a w zasadzie błędów które popełniają użytkownicy/warsztaty podczas montażu gazu.




Większość instalacji montowanych w autach to tak zwane składaki - to znaczy że komponenty z których kompletowana jest instalacja pochodzą od różnych producentów.

Często klienci łapią się na tym że oferowana instalacja z dobrej jakości renomowanym sterownikiem np. Landi Renzo, Stag czy BRC ma słabe pozostałe podzespoły takie jak wtryskiwacze, reduktor, zawory - są one nie wystarczające. W przypadku normalnej jazdy użytkownik nie będzie odczuwał problemu z instalacją, natomiast przy głębszym wciskaniu gazu - niestety mogą zacząć się pojawiać problemy, które w konsekwencji mogą doprowadzić do awarii silnika.




Oprócz ceny za komponenty instalacji, dość dużym kosztem jest również sama robocizna. I tutaj pojawia się temat demontażu kolektora dolotowego w którym montowane są wtryskiwacze gazowe. Prawdziwy fachowiec potrafi poświęcić nawet kilka godzin dodatkowej pracy żeby zdemontować kolektor z silnika i otwory wykonać na stole dbając o to żeby znalazły się one w odpowiednich miejscach i żeby do silnika nie dostały się opiłki metalu pochodzące z wiercenia. Partacze ułatwiają sobie zadanie wiercąc dziury w kolektorze zamontowane na silniku i ryzykując że utwory powstaną nie tam gdzie przewidział to projektant instalacji, ale tam gdzie udało się dotrzeć z wiertarką. Opiłki metalu trafią do cylindrów, po uruchomieniu rozrusznika zostaną wydmuchane ale na ścianach cylindrów powstaną ryski co może spowodować, że silnik zacznie zużywać więcej oleju.

Poglądowy film w tematyce montażu instalacji LPG.

Kolejnymi przykładami oszczędności, braku kompetencji jest spustoszenie które czasami instalatorzy robią w elektryce auta. Wiele przewodów w naszym aucie musi być ekranowany w związku z tym, jeśli wepniemy się np. w jego połowie instalacja bedzie generowała nam zakłócenia. Ma duże znaczenie też to jak zostaną przeprowadzone przewoemat LPG są dy gazowe. W jaki sposób został podłączony reduktor do obiegu cieczy chłodzącej. Wielu montażystów też oszczędza swój czas na dobre zestrojenie instalacji  - w końcu to nie oni będą musieli później jeździć tym autem i płacić za jego naprawy, wyższe zużycie gazu oraz kolejnej wizyty w serwisie - instalacja powinna poprawnie chodzić w pełnym zakresie obrotów.


Nie będę w tym artykule podawał jakiś konkretnych nazwy producentów czy to wtryskiwaczy, reduktorów mija się to teraz z celem Moim zdaniem najlepiej jest obdzwonić kilku dobrych polecanych gazowników w okolicy gdzie mieszkacie, zapytać jak podchodzą do montażu instalacji w takim aucie ile to zajmuje czasu, jaka kasa, jakie podzespoły czy zdejmują kolektor czy nie, jak sobie razem z opiłkami metalu po wierceniu. Instalację gazową montuje się po to żeby oszczędzać pieniądze Natomiast jeżeli zaoszczędzicie na samej instalacji to zwrot z inwestycji będzie kiepski. Najpierw trzeba wydać określoną sumę pieniędzy często niemałą.  Nie ma nic gorszego niż kiepskiej jakości instalacja która ciągle się sypie w naszym aucie Pozdrawiam,

PS. Ciekawe filmy na temat LPG są Chrisa Kubeczko na Youtube.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz