niedziela, 26 marca 2017

Problem z zapalaniem na zimnym silniku

Witam jeżeli jesteś użytkownikiem nowoczesnego Diesla to może cię spotkać już lub już się spotkał problem z odpalaniem na zimnym silniku.

W tym artykule chciałbym w kilku punktach opisać przyczyny takiego problemu:
- uszkodzone świece żarowe
- problem z wydajnością układu wtryskowego
- nieszczelności układu paliwowego



Teraz rozwinę każdy z tych punktów.
 W dodatnich temperaturach nawet jeśli będziemy mieli dwie niesprawne świece żarowe to sprawnym 4 cylindrowym silniku od podpali bez problemu. Natomiast już w ujemnych może pojawić się problem z długim kręceniem.

Podobnie jest z wtryskiwaczami im niższa temperatura tym układ wtryskowy musi być w nienagannej kondycji aby odpalić nasze auto. Także zimna jest doskonałym okresem do testu sprawności naszego silnika. Wtryskiwacze możemy sprawdzić diagnoskopem, można przyjąć że wartości do 1,5 na teście przelewów są ok, jeśli spr przy pomocy menzurek to różnica nie powinna przekraczać 30% pomiędzy wtryskami.

Objawiające się nieszczelność układu paliwowego zimą wynikają z twardniejących oringów. W wyniku tego do układu dostaje się powietrze i nie możemy odpalić auta na zapowietrzonym układzie.

Dziękuję za uwagę Pozdrawiam cześć,

PS. Postaram się wam przybliżyć na konkretnym przypadku Opla Astry H 1.9 CDTI diagnostykę takiego auta które ma problem z odpalaniem na zimnym silniku.


1 komentarz:

  1. Witam Renault Espace silnik 2.0dci rok 2008 przebieg 136tys. Po nocy długo kręci zanim odpali. Mechanik obstawia wtryski. Okazało się, że jest nieszczelny układ paliwowy. I problem zniknął. Teraz powrócił. Diagnostyka komputerowa nie wykazała błędu świec żarowych. Czy warto je mimo wszystko wymienić?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń