niedziela, 16 października 2016

TOP 20 aut używanych w Polsce

Witam,

poniżej zamieszczam listę TOP 20 używanych aut z przeglądarki otomoto.




1. Audi A4 9,3%
2. VW Golf 8,4%
3. Opel Astra 8,3%
4. BMW serii 3 8,2%
5. VW Passat 7,6%
6. Audi A6 6,3%
7. BMW serii 5 5,6%
8. Ford Focus 5,1%
9. Skoda Octavia 5,0%
10. Audi A3 4,9%
11. Ford Mondeo 4,5%
12. Honda Civic 3,5%
13. Opel Corsa 3,3%
14. Renault Megane 3,2%
15. Toyota Avensis 3,2%
16. Opel Vectra 2,9%
17. Opel Zafira 2,8%
18. Mazda 6 2,8%
19. Volkswagen Polo 2,7%
20. Opel Insignia 2,5%

Często mnie pytacie w mailach jak trafić na fajne auta z niskim przebieg, bezwypadkowe i oczywiście, albo przede wszystkim w niskiej cenie. Oferty rynkowej nie zmienimy podobnie jak praw fizyki - cena wyznacza jakość i im jest wyższa tym lepsze auto można znaleźć.

To co mogę każdemu polecić to zastanowienie się czy nie warto czasami spuścić z tonu i zamiast szukać np. Audi A4 Avant B9 do 32 tys zł;) w dieslu (przebieg do dogadania, bez wypadkowość do spr - bo co innego można spodziewać się w tym budżecie), zejść półkę niżej i rozejrzeć się za Passatem B6, Fordem Mondeo, Oplem Vectrą C lub poszukać jakiegoś francuza np. Renault Lagunę III, Citroena C5.

Z mojego doświadczenia wynika, że szczególnie pierwsza 10-ka tej listy to auta przeszacowane przez rynek, których cena jest niewspółmiernie wysoka do faktycznego przebiegu oraz stanu technicznego.
Jesli jednak nie dajesz się przekonasz i twierdzisz, że np. tylko Audi spełni Twoje oczekiwania to moim zdaniem nie pozostaje Ci nic innego jak wziąć kredyt na zakup  oraz pewnie serwis takiego auta. W temacie okazji napisze krótko - okazja stulecia zdarza się raz na tydzień;), ale żeby taką trafić auto musisz mieć pod ręką i być gotowy do błyskawicznego spr jego stanu technicznego oraz historii (wyjazdy po kilkaset km mijają się z celem zanim Ty dotrzesz do tej oferty, ktoś ją już spr i Cię ubiegnie w zakupie).

Pozdrawiam wszystkich czytelników bloga;)

4 komentarze:

  1. Ja z Hondy Civic VIII jestem jak najbardziej zadowolony. Piękny wygląd, wygodny w środku. Części może są droższe ale za to bardzo wytrzymałe, a do silnika nie mam żądnych zarzutów. Odkąd kupiłem go w HondaPlaza jako samochód używany dopiero 2 razy byłem na serwisie przez 2 lata, które nie kosztowały za dużo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,
    Czy możesz mi odpowiedzieć na wiadomość. Wysłałem przez YouTube bo niestety jak wysyłałem na maila to dostawałem zwrot z info że nie istnieje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też brałbym pod uwagę Hondę Civic albo ewentualnie Accord. Niezawodne silniki, dobre wyposażenie :) W tych autach przebieg wcale nie musi być niski. Wolę większy przebieg, a z nie kręconym licznikiem

    OdpowiedzUsuń