niedziela, 13 września 2015

Wymiana uszczelki miski olejowej Megane II 1.9 dci - cieknąca miska 1.9 dci.

Witam,

bardzo często przy silniku 1.9 dci spotykam się z wyciekami oleju z miski olejowej.
Przyczyn może być wiele, ale nie tego bedzie dotyczył ten materiał - przedstawię rozwiązanie problemu cieknącej miski. Uwaga uszczelka miski jest wspólna również dla silników benzynowych,
więc te wskazówki przydadzą się  przy serwisie innych odmian.

Zacznijmy od zakupu potrzebnych części:
- uszczelka kupujemy oryginał lub produkt o podobnej jakości np. Elring


- jest spore ryzyko, że pomimo nowej uszczelki problem się pojawi znowu, dlatego zastosujecie również REINZOSIL MASA USZCZELNIAJĄCA SILIKON +300C


Na zakupy wydamy jakieś 100 zł wszystkie potrzebne elementy znajdziecie na Allegro.

Mamy zakupione części, więc możemy brać się do roboty, a trochę jej będzie.
Warto sobie zarezerwować wolne popołudnie, ponieważ przy Megane II, aby zdjąć miskę olejową należy odkręcić belkę, wzmocnienie chłodnicy.


Powinienem o tym wcześniej napisać, przed wydaniem jakichkolwiek pieniędzy warto zainwestować 20 zł w naftę i pędzle tak, aby dokładnie wymyć zaolejone miejsce - musisz mieć pewność z czego leci olej. Temat był już poruszany u mnie na kanale: Szukanie wycieków oleju w silniku. 


Lista rzeczy, które przydały mi  się podczas pracy:
- klucze płaskie i nasadowe 13, 10....
- klucz dynamometryczny 1/4
- rozpuszczalnik lub benzyna ekstrakcyjna
- czyste szmatki
- karton, aby nie zafajdać posadzki
- miska do oleju
- pędzel
- nafta
- pojemniki na śruby
- latarka i lampa
- kanał lub najazd
- WD40
- klocki do podtrzymania chłodnicy
- szczypce do usuwania plastikowych spinek
- śrubokręty
- nasadki TORX wraz z przedłużkami



Tutaj mała pauza - zapomniałem wspomnieć. Jeśli już stwierdziliście, że przyczyną wycieku jest uszczelka sprawdźcie czy dacie radę odkręcić korek - często jest nie do ruszenia. W moim przypadku sklepy były już zamknięte, więc dospawaliśmy nakrętkę.


Cały schemat zdejmowania miski olejowe wygląda tutaj tak:
- częściowe zdjęcie nadkoli z przodu
- demontaż ramy chłodnicy
- spuszczenie oleju
- odkręcenie miski olejowej



Dokręcamy w kolejności i odpowiednim momentem śruby 8, 15, 4, 19, 11, 12 - 18 Nm.
Następnie dokręcamy w zalecanej kolejności i zalecanym momentem śruby 10, 13, 9, 14, 8, 15, 7, 16, 6, 17, 5, 18, 3, 20, 2, 21, 1, 22 - 15 Nm
 Warto się do tego zastosować, bo później obrabiają się śruby i mamy kłopot.


Dochodzimy do sedna sprawy miskę olejową oczywiście czyści przy pomocy nafty, pędzla i szmatek, pomocny okazać się może również nóż. Ja polecam przed założeniem zaaplikować cienką warstwę silikonu (nie ma co tutaj oszczędzać, wybierz dobry silikon), oczywiście przed nałożeniem odtłuszczamy powierzchnię. Po nałożeniu uszczelki nakładamy kolejna cienką warstwę i przykręcamy. Na właściwe związanie masy dajcie 24h, później zalewacie olejem i problem wycieków powinniście mieć już za sobą. Pozdrawiam.















4 komentarze:

  1. Bardzo fajny i przydatny poradnik. Ostatnio miałem z tym problem i może teraz będę mógł sobie sam z tym poradzić. Czekam na kolejne wpisy :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Srubki z glowka torxa to dopiero meczarnie jak to dokrecic i nie obrobic..

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko i fajnie a co ze śrubami 9,14,10,12 , jakim momentem dokręcić ?

    OdpowiedzUsuń
  4. A co ze śrubami które sa wkręcane w skrzynie kiedy je dokrecamy

    OdpowiedzUsuń