niedziela, 29 marca 2015

Peugeot 308 SW 1.6 HDI 110 km - serwis olejowy, potrzebne części, koszty.

Witam,

w zeszłym tygodniu pojawił się u mnie w garażu Peugeot 308 SW 1.6 HDI 110 km,
z tego wzgledu przygotowałem kilka artykułów na temat tego auta.



W  tym konkretnym egzemplarzu do zrobienia był serwis olejowy.
ASO dopuszcza wymianę co 20 tys km. Natomiast dla utrzymania silnika w dobrym stanie polecałbym przeprowadzać wymiane raz do roku lub max co 15 tys km - bedzie to miało pozytywny wpływ zarówno na silnik jak i turbinę.

Auto ma przejechane 54 tys km, jest z 2009 roku. Silnik oczywiscie wyposażony w FAP.
Części które kupiłem w lokalnej hurtowni:
1. Olej Total Quartz Ineo Ecs 5W30 5L (142 zł)
2. Filtr powietrza w oryginale                 (50 zł)
3. Filtr oleju MANN                                (38 zł)
Razem wyszło 230 zł, mogło być taniej o kilkadziesiąt złotych, ale nie miałem czasu zamawiać cześci przez internet, kupiłem na miejscu i za robote zabrałem się od razu.


Sam serwis poszedł dość sprawnie. Korek spustowy odkrecił się bezproblemu, dostep do filtr oleju jest również bardzo dobry. Deliktany problem sprawił jedynie filtr powietrza - znajduje się z tyłu i trzeba go odkrecać szesciąkatnym imbusem, szło mi to dość opornie, ale ostatecznie sukces został osiągnięty;)



1.6 HDI to mega popularny silnik - ceniony za bezawaryjność (na tle konurencji) warto zadbać o dobrym serwis i regularną zmiane oleju, ponieważ przewód olejowy do turbo ma nieszczęścliwą budowę i jest podatny na zapychanie się - szczególnie jeśli mamy w nim sitko, które bardzo czesto po czasie blokuje cały układ smarowania.

Przydatne linki podczas wymiany:
Jak wymienić filtr oleju 1.6 HDI Peugeot 207?

Jak wymienić filtr powietrza 1.6 HDI Peugeot 308?Kasowanie inspekcji olejowej.

1 komentarz:

  1. Przydatne informacje. Niedługo czeka mnie serwis mojej 308-ki, więc wiedza zostanie wykorzystana w praktyce. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń