sobota, 14 lutego 2015

Czujnik parownika/nagrzewnicy/klimatronika Renault Laguna II

Witam,

podcza diagnozowania układu ogrzewania/klimatyzacji warto sprawdzić odczyty wysyłane przez czujnik parownika (do sprawdzenia przez CLIP) - sporadycznie lubi sie zepsuć i pokazuje parametry z poza zakresu co nie pozwala regulować temperatury nawiewów.

Dojście do czujnika jest mało wygodne, ponieważ jest on umiejscowiony obok pedałów. Do zdjęcia mamy metalową osłonę  - zwróć uwage jak ja odkrecasz, jest tam mało miejsca
i bedziesz musiał ją dobrze ustawić składając do kupy (mi to zajeło 40 minut tak się zamotałem).
Aby wyciągnąć czujnik musisz go obrócić i pociągnąć.

Pozdrawiam i zapraszam do zapoznania się z innymi artykułami na blogu.








8 komentarzy:

  1. czy to może być przyczyną że nie włącza się kompresor klimatyzacji ?
    sprężarkę mam dobrą , obwód szczelny
    sprężarka podłączona na krótko załącza się, ale panel klimatronika jej nie załącza
    proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  2. należałoby przejrzeć całą instalację, zacząłbym od czujnika ciśnienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy mozeszo pisac jak odkręcić górne śruby tej metalowej oslony bo nie mogę się do nich dostac??

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy mozesz opisac jak odkreciles górna część tej metalowej osłonony
    e dolne sruby widać Góra jest niewidoczna więc nie wiem jak sobie z tym poradzić???

    OdpowiedzUsuń
  5. Przemas,dzieki za zlokalizowanie,lecz blachy nie potrzeba rozkrecac dojdzie sie spokojbie,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,dzieki za zlokalizowanie,ale blachy nie trzeba rozkrecac dojdzie sie spokojnie,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. ja wymieniałem ten czujnik bez odkręcania blachy
    za pomocą wygiętych szczypiec

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, nie mogę się dostać do tego czujnika :( jak odkręcić tą metalową blachę dziękuję za pomoc pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń