Witam,
garść info. o 1. 6 MULTIJET które powinien znać każdy kto zastanawia się lub jest już użytkownikiem auta z tym silnikiem.
HISTORIA:
Zastąpił słabsze wersje 1.9 JTD/M-jet
2008 rok debiut w Fiacie Bravo wersje 105 i 120 km
2009 rok w Francji do salonów trafia wersja 90 km
2012 rok Nowa generacja 1.6 MULTIJET II debiut w 500 L sprzedać od 2013
2014 rok po liftingu Giulietty pojawia się wersja 105 km po modernizacji
ZALECENIA SERWISOWE:
wymiana oleju co 35 tys km
rozrząd na pasku co 140 tys km
pasek osprzętu (wraz z napinaczem) 105 tys km
PŁYNY, POJEMNOŚCI:
olej 5W30, 4,5 l
płyn chłodniczy 4,5 - 7 l
WYSTEPOWANIE:
GRUPA FIAT
OPEL
EGR oraz DPF:
- wyeliminowano problem klapek w kolektorze dolotowym ( nie znam rozwiązania)
-120 km ma VTG, pozostałe nie
- MULTIJET II ma CR III
- MULTIJET II ma EGR połączony z DPF
UWAGA!
Warto profilaktycznie po zakupie wymienić uszczelkę między smokiem, a pompa oleju.
Jej nieszczelność może doprowadzić do zatarcia silnika.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz