Jeśli mamy ciągle problem z rozkodowaniem numeru VIN bardzo prawdopodobne, że numer który otrzymaliśmy jest nieprawidłowy. Jest to bardzo częsta praktyka nieuczciwych handlarzy samochodów. którzy podają błędny VIN lub przekazują numer nie od tego auta. Najlepiej spisać VIN dowodu rejestracyjnego i sprawdzić go w miejscu wybicia na nadwoziu. PAMIĘTAJ każdy VIN składa się z 17 znaków.
Po otrzymaniu rozkodowanego VIN-u pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdzić model oraz kolor nadwozia, a następnie przejść do wyposażenia. Jeśli pojawią się jakieś różnice, powinieneś dopytać w serwisie czy Twoje auto miło zamontowany dany element wyposażenia.
Po VIN-ie dojdziemy jaki mamy układ wtryskowy w naszym dieslu oraz czy mamy filtr DPF. Informacje tego typu z najdziemy w kategorii Zasilanie Silnika. W przypadku FAP-a wyświetli się nam pozycja ''FILTR CZĄSTEK (FAP)'', a dla układu wtryskowego - WTRYSK SYSTEM WTRYSKU BOSCH/SIEMENS/DELPHI. Warto wiedzieć że mając filtr FAP w starszym aucie należy się liczyć z jego regeneracją lub usunięciem (koszt około 1000 zł) oraz pamiętać że pomiędzy wymienionymi producentami wtrysków są duże dysproporcje cen regeneracja BOSCHa 300 zł wtrysk, SIEMENS - nie podlega regeneracji.
Mając numery nadwozia (VIN) warto się udać z nimi do serwisu w celu sprawdzenia co było naprawiane w ramach gwarancji. Dostęp do całej historii serwisowej auta dostaniemy w miejscu jego serwisowania.
PS. Jeśli masz jakieś pytania lub masz problem z uzyskaniem historii serwisowej swojego Citroena lub Peugeota skontaktuj się ze mną 693 582 120 lub mail j.tomczak21@gmail.com. Koszt sprawdzenia auta będzie niewielki, a Ty będziesz miał pewność co do jego oryginalnego przebiegu. Sprawdzam auta sprowadzone z zagranicy (Niemcy, Francja), weryfikuje przebiegi oraz historie serwisowe z dokumentów auta.
Polecane linki:
Sprawdzanie przebiegu auta z Francji.
Sprawdzanie przebiegu auta z Francji.