Witam,
dzisiaj chciałbym opisać problem dość irytujący, który bezpośrednio może się odbić na naszym bezpieczeństwie podróżowanie - omówimy usterkę świecącej sie lampki air bag w Renault Megane II. Z opisam problemu tego auta, mozna spotkać się na wielu forach - mi brakowało konkretnych zdjęć oraz informacje - nigdzie nie mogłem ich znaleźć. Z tego powodu zrobiłem krótki poradnik, który mam nadzieje pozwoli wielu osoba zaoszczedzić kilkadziesiąt złotych na wizycie u elektryka i usunięciu usterki.
Problem świecącej się konktrolki jest najłatwiej rozwiązać przez poprawienie wtyczek od napinaczy, które znajduja się pod fotelami kierowcy i pasażera. Pomijam tutaj kwestię zerwanej taśmy air bag w poduszcze kierowcy. Z tego co zauważyłem wystarczy przesunąc fotel i kontrolka potrafi sie zapalić, powodując zapisanie nowego błędu.
dzisiaj chciałbym opisać problem dość irytujący, który bezpośrednio może się odbić na naszym bezpieczeństwie podróżowanie - omówimy usterkę świecącej sie lampki air bag w Renault Megane II. Z opisam problemu tego auta, mozna spotkać się na wielu forach - mi brakowało konkretnych zdjęć oraz informacje - nigdzie nie mogłem ich znaleźć. Z tego powodu zrobiłem krótki poradnik, który mam nadzieje pozwoli wielu osoba zaoszczedzić kilkadziesiąt złotych na wizycie u elektryka i usunięciu usterki.
Problem świecącej się konktrolki jest najłatwiej rozwiązać przez poprawienie wtyczek od napinaczy, które znajduja się pod fotelami kierowcy i pasażera. Pomijam tutaj kwestię zerwanej taśmy air bag w poduszcze kierowcy. Z tego co zauważyłem wystarczy przesunąc fotel i kontrolka potrafi sie zapalić, powodując zapisanie nowego błędu.
Przejdźmy do rozwiązania problemu.
Aby uporać sie z problemem na dłuzysz czas warto zadbać aby w aucie było suchu - wilgoć bezposrednio wpływa na działanie tego układu i jesli jest nadmierna ryzyko usterki jest po prostu wieksze. Zaczynajmy.
Aby uporać sie z problemem na dłuzysz czas warto zadbać aby w aucie było suchu - wilgoć bezposrednio wpływa na działanie tego układu i jesli jest nadmierna ryzyko usterki jest po prostu wieksze. Zaczynajmy.
Aby dokładnie sprawdzić i zakonserwować cały układ postanowiłem wyjąć fotele z przodu auta. Zaczynamy od zdjęcia zagłówków w fotelach to ułatwi ich wyciągnięcie.
Nastepnie wypinamy pasy z napinacza przy drzwiach - wystarczy nam płaski mały srubokręt, który nacisniemy na zatrzask zaznaczony strzałką. Pamiętaj, aby wczesniej rozłączyć akumulator, zdejmujesz ujemną klemę i zabezpieczasz ją przed kontaktem z biegunem akumulatora.
Do odkręcenia mamy szyny na których jeżdzi fotel - śruby proponuje odkręcać dość mocnym kluczem na przedłużce, oczywiście wszystko robimy z wyczuciem. Dobrym pomysłem jest spryskanie śrub preparatem wchodzącym w reakcję z rdzą.
Mamy 4 śruby do odkrecenia: dwie z przodu i dwie z tyłu.
Ja używałem takiego zestawu do odkręcenia.
Wtyczka pod fotelem, wkładamy płaski mały srubokręt i ciągnięmy
za zabezpieczenie.
za zabezpieczenie.
Wystarczy śrubokret i łyżka do podważenia.
U mnie wyglądało to tak.
Każdą wtyczkę wyciągamy zabezpieczamy środkeim poprawiającym kontakt i mierzymy oporność.Wartosci opornosci dla poszczególnych elementów układu mamy zapisane w CLIPIE.
Więcej informacji na temat sondy diagnostyczne CLIp znajdziesz tutaj:
Usuwanie, kasowanie błędu Renault/Dacia (SAMOUCZEK Pierwsze Kroki Renault CLIP)
Usuwanie, kasowanie błędu Renault/Dacia (SAMOUCZEK Pierwsze Kroki Renault CLIP)
Po kliknieciu np. na poduszke boczną widzimy, że rezystacja jest po za zakresem, problem bedzie równiez jesli danej poduszki nie ma. Przy okazji warto sprawdzić czy nie mamy uszkodzonych napinaczy z opornikami, które sprawiaja, że komputer mysli, że jest OK, ale w czasie wypadku nie zadziałają....
Podsumowując podstawa to brak wilgoci i porządek w aucie, jesli pojawi się problem z poduszkami to proponuje dobrze zabezpieczyć miejsce kontaktu wtyczka - element układu.