filtr czastek stałych do dodatek, który może byc dość kłopotliwy w eksploatacji i wyraźnie podnieść koszty serwisu auta. W przypadku aut koncernu PSA, a więc Citroen, Peugeot mamy doczynienia z filtrami mokrymi, które wymagają dolewnki dość drogiego środka zwanego EOLYS.
Warto wybrać taką wersję, aby nie miała tego kłopotliwego często dadatku. Filtr oczywiscie można usunąć, ale wymaga to ingerencji w układ wydechowy oraz sterownik silnika. Nie można jednoznaczenie powiedzieć, które wersje mają FAP-a, a które ich na pewno nie miały. W zalezności od rynku gdzie auto było sprzedawane ten doddatek był oferowany w standardzie lub jako opcja.
Najprostszym sposobem na przekonanie się czy w egzemplarzu którym jesteśmy zainteresowany wystepuje FAP jest sprawdzenie co znajduje sie pod podłogą. Najłatwwiej jest chyba znaleźć zbiornik z płynem, który jest umiejscowiony przy lewym tylnim kole, wystarczy schylić się - jest dobrze widoczny wraz z odchodzącymi przewodami. Dla pewności warto rzucić okiem na sam filtr, jesli został wycięty będą na pewno po tym ślady - tutaj bedzie trzeba wjwchac autem na kanał i zdjąć osłonę silnika.
Torchę zdjęć, które pomogą lepiej przygotować się w omawianym temacie.
Jeśli stoisz przed decyzją o zakupie Peugeota lub Citroena lub masz problem z swoim autam przeczytaj artykuł jak sprawdzic przebieg w autach koncernu PSA. Sprawdzenie przebiegu poVIN Peugeot, Citroen
xx
OdpowiedzUsuńWitam ,mam 307 sw 2.0 hdi z 2003 roku 107 km znalazłem zbiornik fap z prawej strony patrząc z tyłu ale za Chiny nie moge znaleźć miejsca jak to sie uzupełnia
OdpowiedzUsuń