niedziela, 5 kwietnia 2015

1.5 dci Jak sprawdźić producenta układu wtryskowego? Siemens, Bosch?

Witam,

w dzisiejszym artykule poruszę temat rozpoznania producenta układu wtryskowego w silniku 1.5 dci Renault. Ta jednostka wychodziła z osprzetem Siemensa oraz Delphi.  Niemiecki osprzet w oceniu wielu osób jest bardziej wytrzymały i odporny na gorszej jakosci paliwo, dlatatego niektórzy sugerują, aby szukacć aut właśnie z wtryskami Siemensa. Moim zdaniem fajnie mieć Siemensa pod maską, ale na siłę nie szukałbym auta tylko i ze wzgledu na ten parametr.

Zdecydowana wiekszosc jednostek wychodziła z osprzętem Delphi. Dzieki temu jest to zdecydowanie bardziej pularne rozwiązanie, tańsze w ewentualnych naprawch z świetnym dostepem do używanych cześci oraz łatwe w regeneracji. Co ciekawe dla osób zainteresowanych tuningiem - łatwiejszym do zwiększania mocy jest układ oparty o technologię Delphi.

Podsumowując liczy się stan silnika, historia serwisowa auta oraz krótko pisząc stosunek ceny do oferowanej wartości. Nie warto przepłacać za rozwiązanie Simensa, ale warto wiedzieć jak rozróżnić te dwa systemy i jeśli mamy prównywalne auta to wybrać ten z niemieckim układem wtryskowym.


W przypadku starszych egzemplarzy podział jest prosty i wystarczyło zdjęcie plastikowej pokrywy silnika, aby rozpoznac kto był dostarczycielem układu wtryskowego.



W Delphi tak jak na zdjęciu u góry jest wspólny zasobnik w kształcie "kuli" gdzie podpiete są wszystkie wtryskiwacze.


W przypadku Siemensa mamy standardową listwę wtryskową.



Dla nowszysch aut np. Clio III po FL i innych ta popdstawowa róznica się zatarła i układy sa do siebie bardzo podbne. Dlatego, aby je odróżnić należy szukać oznaczenia na pompie wtryskowej.




Przykład całego układu Delphi  po zmianach w Renault CLIO III FL.



Podstawa przed zakupem oraz w trakcie serwisowania auta to ocena pracy całego układu oraz sprawdzenie historii serwisowej auta. Sprawdzenie przebiegu po VIN Renault.  Diagnostyka Renault CLIP. 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz