Witam, po dłuższej
przerwie. W tym krótkim filmie zaprezentuje turbinę z Peugeota 308
1.6 HDi 110 km. Auto sprowadzone z Niemiec, przebieg udokumentowany i
oryginalny 55 tys km. Będzie to pierwsza cześć cyklu polegająca
na diagnostyce silnika. Mam nadzieję, że materiał będzie
przydatny podczas zakupu, eksploatacji i napraw auta. Materiał
docelowo ma zostać podzielony na 3 etapy sprawdzenie organoleptyczne
czyli oględziny turbiny, dźwięk silnika,
Nastepnie diagnostyka silnika przy pomocy Lexii oraz ostatni etap wizyta na hamowni i pomiar mocy oraz momentu obrotowego.
Nastepnie diagnostyka silnika przy pomocy Lexii oraz ostatni etap wizyta na hamowni i pomiar mocy oraz momentu obrotowego.
Na filmie widzimy
wirnik turbiny ma delikatny luz poprzeczny który jest dopuszczalny –
potczas pracy silnika wytwarza się film olejowy który niweluje ten
luz. Natomiast lust wzdłuzny jest niedopuszczalny i kwalifikuje
turbo do regeneracji lub wymiany na nową. W przypadku tego
egzemplarza wszystko jest w normie. Olej który widzimy po zdjęciu
przewodu to normalne zjawisko, którym nie trzeba się
przejmować.
Pozdrawiam i zachęcam do subskrybowania kanału na youtube oraz czytania blogów.
Pozdrawiam i zachęcam do subskrybowania kanału na youtube oraz czytania blogów.
Dobry filmik :)
OdpowiedzUsuń