dzisiejszy wpis będzie dotyczył bardzo popularnego problemu dotyczącego silników z bezpośrednim układem wtrysku benzyny który występuje między innymi w silnikach oznaczonych: THP, FSI, N55, N54, N13, JTS a jest nim odkładanie się nagaru w układzie dolotowym.
Problem w dużym skrócie polega na tym, że olej który przedostaje się do układu dolotowego osadza się na zaworach oraz ściankach kolektora dolotowego zmniejszając tym samym przepływ powietrza co prowadzi do problemów z zachowaniem wzorcowej pożądanej przez sterownik silnika mieszanki paliwo/powietrze. Więcej na ten temat dowiedzie się po wysłuchaniu materiału:
Jak wyczyścić zawory w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa / How to clean the valves
Jedną z tego typu firm znalazłem tutaj: http://czyszczeniezaworow.pl/
Facebook chłopaków z serwisu Q service add power: https://www.facebook.com/addpowerserwis/
Panowie działają najprawdopodobniej na sprzęcie z tego linku: TUNAP 13400 Urządzenie do czyszczenia kanałów dolotowych oraz zaworów Koszt zakupu maszyny to 2400 zł brutto co jest małą i dużą kwotą w zależności od tego jaki serwis prowadzimy i jakich klientów mamy.
Oferta z OLX dotycząca czyszczenia zaworów ssących w silnikach THP, FSI.
Temat z roku na rok będzie dotyczył coraz większej ilości silników, poniżej lista, którą znalazłem na stronie: http://czyszczeniezaworow.pl/
Audi / VW / Seat / Skoda TFSI, FSI, TSI
Alfa Romeo 1.9 JTS, 2.2 JTS
Lexus: 4GR-FSE i 3GR-FSE. IS250, GS300
Citroen / Peugeot 1,2THP
PSA/BMW 1.6THP
- Peugeot 207 CC / GT – 2006-obecnie
- Peugeot 207 RC – 2006-2010
- Peugeot 208 – 2012-obecnie
- Peugeot 208 GTi – 2012-obecnie
- Peugeot 308 / CC – 2007-obecnie
- Peugeot 308 GTi – 2010-obecnie
- Peugeot 508 – 2011-obecnie
- Peugeot RCZ – 2010-obecnie
- Peugeot 3008 – 2009-obecnie
- Peugeot 5008 – 2009-obecnie
- Citroen C4 – 2008-obecnie
- Citroen C4 Picasso/Grand Picasso – 2009-obecnie
- Citroen C5 – 2009-obecnie
- Citroen DS3 – 2009-obecnie
- Citroen DS3 Racing – EP6CDTS – 202 KM – 2010-obecnie
- Citroen DS4 -2010-obecnie
- Citroen DS5 – 2012-obecnie
MINI R55, R56, R57, R58, R59, R60, R61 Silniki 1.6 N14, N18, JCW:
- MINI Cooper S – 2007-2010
- MINI Clubman – 2007-2014
- MINI Countryman – 2010-obecnie
- MINI Paceman -2013-obecnie
- MINI JCW (154 kW wersja silnika – używany tylko przez BMW) – 2007-2011
BMW Modele z silnikami N13, N20, N26, N43, N53, N54, N55.
BMW Modele z silnikiem N13:
- F20 114i, 116i, 118i, 120i – 2011-obecnie
- F30 316i, 320i – 2012-obecnie
BMW Modele z silnikami N54:
- E90 Sedan 335i – 2007-2010
- E91 Touring 335i – 2007-2010
- E92 Coupé 335i – 2007-2010
- E93 Convertible 335i – 2007–2010
- E60 Sedan 535i – 2008–2010
- E82 Coupé 135i – 2008–2010
- E88 Convertible 135i – 2008–2010
- E71 X6 xDrive35i – 2009–obecnie
- F01 Sedan 740i – 2009–obecnie
- E92 Coupé 335is – 2011–obecnie
- E93 Convertible 335is – 2011–obecnie
BMW Modele z silnikami N55:
- E92 335i Coupé – 2010-2013
- E90 335i Sedan – 2010-2011
- F07 535i GT -2009-obecnie
- E82 135i – 2010-2012
- E70 X5 xDrive 35i – 2010-2013
- F25 X3 xDrive35i – 2010-obecnie
- E84 X1 xDrive35i – 2013-obecnie
- F10 535i – 2010-obecnie
- F30 335i Sedan – 2012–obecnie
- E72 X6 xDrive 35i – 2011–obecnie
- F12 640i Coupé, Cabriolet 2011-obecnie
- F12 640i Gran Coupé – 2012-obecnie
- F20 M135i – 2012-obecnie
- F01 740i/Li Sedan – 2012-obecnie
- F31 335i Touring – 2012-obecnie
- F34 335i GT – 2013-obecnie
- US-Spec E82/E88 135is Coupe/Convertible – 2012-obecnie
Podsumowując temat sposób czyszczenia, który przedstawiłem wam w tym artukule jest dość skuteczny i mogę go polecić. Natomiast trzeba sie liczyć z tym, że nie rozwiązuje on tematu nagaru na stałe. Jest to związane z budową układu paliwowego, który nie obmywa zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem. Dygresja: Ciekawe czy jeśli zamontujemy LPG w układzie dolotowym to problem zniknie? Może ktoś sprawdzał to niech napisze w komentarzu. Rozwiązaniem które przychodzi do głowy to najczęściej montaż Dodatkowy separator ODMY OLEJOWIEJ. CATCH OIL TANK.
PS. Zapraszam do komentowania tego wpisu oraz na kanał na YouTube. W szczególności polecam serię w której za darmo rozkodowujemy fabrycznymi dekoderami VIN-y sbuskrybentów kanału.
ciekawe
OdpowiedzUsuń