Witam,
dzisiaj bardzo ważny artykuł, który mam nadzieje da wam trochę do myślenia.
Większość z nas na pewno słyszała o próbie polegającej na badaniu kompresji,
dzięki której w łatwy sposób będziemy potrafili ocenić stan silnika.
Niestety ta próba jest często przereklamowana a mechanicy nie do końca potrafią ja wykonać zgodnie ze sztuką np kręcąc rozrusznikiem tak długa aż uzyskają rekomendowaną przez producenta wartośćnp:
- nie zważając na to że dla pierwszego cylindra zrobili 7 obrotów rozrusznikiem, a dla 3 cylindra już 13 obrotów
- akumulator w aucie nie był do końca sprawny i z kolejnymi cylindrami słabł
- nie został odłączony układ paliwowy
- nieszczelność na zegarze itd.
Tutaj więcej teorii na ten temat:
Pomiar kompresji daje nam jakieś info, ale są lepsze sposoby na sprawdzenie stanu silnika,
polecam w tym celu sprawdzenie szczelności silnika takim sprzętem:
HP 93000000 Tester próbnik szczelności cylindrów
Teoria na temat interpretowania wyników.
Nie będę się rozpisywał na temat na czym polega to badanie zapraszam to zapoznania się z materiałami poniżej.
BMW M54 pomiar szczelności ,teori.
Co trzeba wymienić po zakupie samochodu używanego POMIAR SZCZELNOŚCI SILNIKA#Projekt POLEPSHATOR?
Pozdrawiam
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz