krótkie wprowadzenie dotyczące BMW E90, a w zasadzie silników diesla które były w nim montowane.
Najpopularniejszym dieslem jest jednostka o pojemności 1995 cm3 w okresie produkcji tego auta występowała pod dwoma oznaczeniami N47 oraz M47.
M47 to diesle produkowany do 2010 roku który jest uznawany za jednostkę mniej problematyczną.
Wyposażony jest w łańcuch rozrządu (z przodu silnika), występował w wersji bez DPF.
Jednostka była oferowana (w tym modelu) o mocach 122 km, 163 km.
Rura wydechowa w wersji bez DPF.
Nowa wersja (N47) była oferowana w wersjach 116 km, 143 km oraz 177 km.
Problematyczny w tym silniku jest rozrząd, który potrafi się zużyć nawet po 100 tys km, z uwagi na to że jest zamontowany z tyłu silnika (od strony skrzyni) jego wymiana jest czasochłonna i problematyczna. Nowa wersja silnikowa było oferowana tylko z DPF.
Więc info. na temat diesla BMW podam w kolejnym artykule.
Pozdrawiam,
PS. Z dieslami M57 i N47 nie ma raczej problemów - mechanicy specjalizujący się w BMW mają o nich dobre zdanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz