Witam,
dzisiaj chciałbym się odnieść do kolejnego testu Ceny części zamiennych realizowanego po raz kolejny przez Tygodnik Motor.
dzisiaj chciałbym się odnieść do kolejnego testu Ceny części zamiennych realizowanego po raz kolejny przez Tygodnik Motor.
Dziennikarze Motoru w następujących kategoriach : eksploatacja, silnik, napęd, hamulce,
zawieszenie, elektryka, porównują koszty części zamiennych dla aut
niemieckich, japońskich i francuskich. Są to części eksploatacyjne, które
bardzo wielu kierowców wymienia podczas okresowych przeglądów od podstawowych
filtrów, przez rozrząd, koło dwumasowe, wtryskiwacze, tarcze, amortyzatory i
wielu innych. Szczegółowa lista w artykule Motor 31/2015.
Tradycyjnie porównanie wygrały marki francuskie, które mają
najtańsze części. Co ciekawe na drugim miejscu uplasowali się Japończycy. Nawet
jeśli z testu odrzucimy niemieckie marki Premium to tak części do VW wyjdą drożej niż do aut
japońskich. W porównaniu zabrakło Mazdy, która zawsze miała części, których
cena była na poziomie marek Premium lub lepiej np. absurdalnie drogie wtryski
lub DPF.
Ceny części pochodziły z hurtowni, jeśli dany produkt nie
jest dostępny na wolnym rynku cena pochodziła z ASO. Postanowiłem porównać ceny
podane w tabelce z tym co można znaleźć na Allegro. Oczywiście brałem pod uwagę
części o jakości oryginału. Sprawdzając kilka pozycji ceny można jeszcze zbić
nawet o kilkadziesiąt procent.
Szczegóły w prezentacji na YouTube.
Świetne porównanie, bardzo pomocne dla kogoś kto szuka tańszego pojazdu w eksploatacji.
OdpowiedzUsuńFajny materiał.Nie wiem tylko gdzie są te szczegóły ''w prezentacji na You Tube''?
OdpowiedzUsuńBędzie na Youtube tylko nie mam kiedy tego wrzucić.
Usuń