Witam,
moim zdaniem każdy kto jeździ autem wyposażonym w 1.9 dci powinien systematycznie sprawdzać ciśnienie oleju w tym silniku.
Czujnik oryginalnie włożony w blok notorycznie się psuje i nie informuje kierowcy o niebezpiecznym spadku ciśnienia - dlatego w 1,9 dci częściej mamy problem z obróceniem się panewek!!! W każdym normalnym silniku ta kontrolka działa w miarę niezawodnie i w momencie spadku ciśnienia masz szanse uratować motor lub turbo. Gasisz silnik i zawozisz auto do mechanika na lawecie. Tymczasem w Renault beztrosko jedziesz, a silnik ma w tym czasie kiepskie smarowanie, dlatego padają turbiny, a następnie panewki.
Temat bedzie szerzej poruszony w kolejnych materiałach.
Parametry dla 1.9 dci 120 km!!!
Więcej na temat pod tym linkiem:
Pomiar ciśnienia oleju - 1.9 dci Renault Megane II
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz