w sobote wymienialismy alternator w Clio III po lifcie.
Na zegarach świecił się komunikat z kontrolka braku ładowania, po podpieciu mienika
potwierdził sie problem - akumulator nie był ładowany (napiecie było w granicach 12V i stało w miejscu nie reagowało na zmainy obrotów silnika). Pasek osprzetu był dobrze naciągniety, alternator był wpiety w instalację - podjąłem decyzje o wymianie alternatora, najszybszym i najtanszym rozwiązaniem był zakup używanego.
Koszt używanego alternatora z gwarancją rozruchową to 200 zł. W moim przypadku cześć pochodziła od Clio III 1.5 dci z 2007 roku, a wiec jeszcze przed liftem. Pomimo, że było słychać łożysko w alternatorze zdecydowałem się na zakup - po montażu i odpaleniu silnika nie stwierdziliśmy niepokojacego dzwieku. Finał oczywiście jest taki, że akumulator jest ładowany, usterka usunięta.
Poniżej zamieszczam zdjecia z naprawy. Wymiana zajeła nam około 3 h - oczywiście można to teraz zrobić szybciej;)
Ja kupowałem alternator na miejscu i miałem oryginał do porównania, natomiast czesto bedziesz zmuszony zamówic go przez Internet,
wtedy warto znać:
- szerokość paska osprzetu
- rozstaw śrub mocujących
- rodzaj wtyczki
- parametry alternatora
Sam demontaż wyglądał tak:
- nie udało nam sie wyjąć alternatora bez odkręcania pasa przedniego, po odchyleniu alternator wychodzi bez problemu.
To tyle na dziś, jesli masz jakies pytania pisz w komentarzach.
Witam . Czy mógł bym mi Pan podpowiedzieć jak mniej więcej wymienić pasek na alternatorze w R Clio 3 . Z góry dziękuję .
OdpowiedzUsuńWitam.
OdpowiedzUsuńJak sprawuje się alternator po wymianie? Może to nie łożysko było słychać lecz szczotki ślizgające się po pierścieniach wirnika?
Ja dziś też montowałem altek w silniku 1.5dci po wymianie sprzęgiełka i też coś tam było słychać. Przebieg: 104 tyś km. Jeszcze zostało mi tylko próbę zrobić ale nie miałem kluczyków ze sobą..