dzisiejszy wpis bedzie z rodzaju tych praktycznych w których prezentuje konkretnie ile kosztuje eksploatacja auta. Zajmiemy sie Renault Megane II 1.9 dci z 2004 roku - do zrobienia mamy serwis olejowy, wymiany egr i generalny przegląd auta.
Zacznijmy od poczatku. Bardzo ważne jest podczas zakupu auta, aby ustalić jego historie serwisowa.
W moim przypadku auto jest w naszym kraju od 2009 roku w tym czasie miało dwóch właścicieli.
Ja kupowałem auto od drugiego własciciela.
Samochód po sprawdzeniu w bazie VIN Renault nie miał żadnych wpisów dokumentujących jego przebieg. Więcej informacji na tema sprawdzenia przebiegu po VIN w RENAULT znajdziesz pod tym linkiem: http://autazfrancji.blogspot.com/2013/10/sprawdzanie-vin-renault-sprawdzanie.html Od byłego własiciela dowiedziałem się, że wymienił wozrząd z pompa wody, napinaczem oraz paskiem osprzetu. Lany olej to ORLEN PLATINIUM 10W40, dodatkowo zrobił komplet tarcz hamulcowym z klockami i płynem oraz wymienił przepływomierz.
Do zrobienia po zakupie było standardowa obsługa auta.
LISTA ZAKUPÓW:
1. FILTRY i OLEJE:
- filtr powietrze (Purflux)
- filtr oleju (Purflux)
- filtr przeciwpyłkowy (Purflux)
- filtr paliwa (Purflux)
- MOTUL X-CLEAN C3 5W40 5L
2. CZĘŚCI EKSPLOATACYJNE:
- zawór EGR (Pierburg)
- odma olejowa (Renault)
- uszczelka miski olejowej
3. AKCESORIA:
- wycieraczki szyby przód
- komplet dywaników
4. DODATKI:
Razem za czesci zapłaciłem: 1077,8 zł
Czynności serwisowe wykonane przy aucie:
- wymiana oleju
- zdjecie miski olejowej
- wymiana kompletu filtrów (olej, powietrze, paliwo, pyłkowy)
- zdjecie miski olejowej
- wymiana EGR
- wymiana i czyszczenie weżów odmy olejowej
- płukanie silnika
- czyszczenie wtrysków
- zabezpieczenie silnika ceramizerem
Praca przy aucie zajeła w sumiemie około 6h i wykonywałem je w wolny weekend
w własnym zakresie. Podobna usługa w zaprzyjaźnionym warsztacie kosztowałaby mnie
około 350-400 zł.
To tyle na dziś, w kolejnych odcinkach bede informował jak auto sie sprawuje oraz ile kosztuje jego eksploatacja.
Zaoszczędziłeś kilka stów - brawo!
OdpowiedzUsuńSprawdź sobie elementy zawieszenia, na przykład na tylnabelka.pl masz duży wybór w razie gdyby coś było nie tak, a wiem z własnego doświdczenia że sworznie oraz łączniki stabilizatorów lubią szybko się psuć.
OdpowiedzUsuń